  • 1. Data: 2005-07-04 06:44:22
    Temat: sprzedaż mieszkania - podatek?
    Od: "Miroslaw Kowalski" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Widzialem już wiele postów na temat podatku od sprzedanego mieszkania, gdy to
    jest w posiadaniu krócej - lub dluzej - niż 5 lat. Sprzedalem niedawno
    mieszkanie społdzielcze własnościowe, ktore mialem w spadku: i teraz mam dwa
    dokumenty: postanowienie sądu z grudnia 1999 [stwierdzajace nabycie spadku],
    oraz 'Przydzial lokalu mieszkalnego' ale z data w roku 2000. Pytanie, byc moze
    akademickie, ale dla mnie wazne: kiedy stalem sie wlascicielem mieszkania -
    czy w momencie wydania postanowienia przez sąd, czy dopiero po wydaniu
    przydzialu ze spoldzielni. Kilkumiesieczna zwloka zostala spowodowana
    placeniem sporego jak dla mnie podatku od spadku...
    z gory dziekuje
    mirek

  • 2. Data: 2005-07-04 13:02:13
    Temat: Re: sprzedaż mieszkania - podatek?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Miroslaw Kowalski wrote:
> [...]
    > przydzialu ze spoldzielni. Kilkumiesieczna zwloka zostala spowodowana
    > placeniem sporego jak dla mnie podatku od spadku...

    jeszcze inaczej:

    ---
    2. Ulga, o której mowa w ust. 1, przysługuje osobom, które łącznie
    spełniają następujące warunki:
    5) będą zamieszkiwać w nabytym lokalu lub budynku przez 5 lat:
    a) od dnia złożenia zeznania podatkowego - jeżeli w chwili złożenia
    zeznania nabywca mieszka w nabytym lokalu lub budynku,
    b) od dnia zamieszkania w nabytym lokalu lub budynku - jeżeli nabywca
    zamieszka w ciągu roku od dnia złożenia zeznania podatkowego.

    Skoro płaciłeś tak duży podatek, to albo mieszakanie ma 400 m2, albo
    zapłaciłeś cały podatek i mogłeś sprzedać nawet na następny dzień.

    Jesteś pewien, że korzystałeś wówczas ze zwolnienia od podatku od
    spadków i darowizn i musiałeś czekać te 5 lat.

  • 3. Data: 2005-07-05 06:21:06
    Od: "Miroslaw Kowalski" <m...@N...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    Dziekuje za szybka odpowiedź. Co do wartości mieszkania, to nie tak;)
    Nalezalem do 'dalekiego' spadkobiercy, toteż podatek byl najwyższy z
    możliwych. Z żadnych zwolnien wowczas nie korzystalem. Czy mam rozumiec, ze
    skoro to byl spadek, podatek zaplacony, to teraz od sprzedazy nic nie zaplace?
    Podoba mi sie. dzieki
    m.

  • 4. Data: 2005-07-06 08:50:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jul 2005, Miroslaw Kowalski wrote:

    >+ możliwych. Z żadnych zwolnien wowczas nie korzystalem. Czy mam rozumiec, ze
    >+ skoro to byl spadek, podatek zaplacony, to teraz od sprzedazy nic nie zaplace?

    Dla porządku - ustawa o podatku dochodowym:
    +++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    32) przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw
    majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c),
    z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a:
    d) w całości - jeżeli ich nabycie nastąpiło w drodze spadku lub darowizny,
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)