  • 1. Data: 2004-01-28 09:27:24
    Temat: sprzedaż po slubie mieszkania kupionego przed ślubem (US)
    Od: "Asia Kopiczyńska" <a...@i...pl>

    Witam wszystkich,

    Przed ślubem posiadałam mieszkanie. Po ślubie zostało sprzedałam je za
    powiedzmy 100.000 zł. W Urzędzie Skarbowym złożyłam oświadczenie, że
    pieniądze ze sprzedaży wydatkuje na cele mieszkaniowe.

    Mamy z mężem wspólnotę majątkową więc, wydaliśmy na kolejne mieszkanie
    100.000 (otrzymane z poprzedniego mieszkania). Mamy wiec akt notarialny i FV
    wystawione na nas oboje.

    Czy Urząd Skarbowy, może się przyczepić, że pieniądze nie zostały wydane
    tylko przeze mnie, albo udowadniać, że wydałam za mało (kwotę 100.000
    podziela na dwie osoby i powiedzą, że ja wydałam tylko 50.000)?

    Dziękuję z góry za odpowiedź.

    Asia

  • 2. Data: 2004-01-28 10:33:30
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Asia Kopiczyńska wrote:

> [...]
    > tylko przeze mnie, albo udowadniać, że wydałam za mało (kwotę 100.000
    > podziela na dwie osoby i powiedzą, że ja wydałam tylko 50.000)?

    Pieniadze ze sprzedazy mieszkania zostaly wydane na zaspokojenie PANI
    potrzeb mieszkaniowych..A ze przy okazji obdarowala pani meza polowa
    mieszkania...to mily gest..
    Mysle ze US nie ma podstaw do watpliwosci.

    Ale jak mowila mila pani z US "kazdy odpowiada za siebie"
    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-01-28 12:46:33
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mieszkania...to mily gest..
    > Mysle ze US nie ma podstaw do watpliwosci.
    >
    > Ale jak mowila mila pani z US "kazdy odpowiada za siebie"

    a tak w ogóle (wg Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego)
    mieszkanie kupione za pieniądze ze sprzedaży mieszkania stanowiącego
    majątek odrębny, też stanowi majątek odrębny
    chyba, że się mylę

    pozdrawiam
    KTP