1. Data: 2007-01-11 12:18:32
Temat:sprzedaz udzialow w sp. z o.o. / PCC
Od:Piotr Gadomski <p...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Z góry proszę o wyrozumiałość, pierwszy raz mam do czynienia coś więcej
ze skarbówką i mam praktycznie zerowe doświadczenie w tej materii...

Na początku grudnia sprzedałem swoje udziały w sp. z o.o.
Nabywcami było dwóch byłych wspólników (nazwijmy ich WS1 i WS2) oraz
jedna firma (inwestor), nazwijmy go F1.
Z każdym z kupujących miałem osobną umowę kupna-sprzedaży.

Od F1 dostałem wypełniony druk PCC-1, z którego wynika (punkt B),
że płatnikiem jest właśnie F1 a ja jestem wymieniony w punkcie C (dane
pozostałych płatników).

Czy dobrze rozumiem że powinienem zapłacić wyliczony w tej delkaracji
podatek i wysłać PCC-1 do urzedu skarbowego wymienionego w punkcie A ?

Co z WS1 i WS1? Nie dostałem od nich żadnych PCC.
Powinienem na nich czekać czy sam wypełnić PCC i złożyć w swoim US ?

I jak to w końcu jest - PCC-1 płaci kupujący,
czy kupujący i sprzedający?

Umowa sprzedaży udziałów była zawarta na początku grudnia, tak więc
ponad miesiąc temu, a z tego co wiem, na PCC-1 jest 14 dni.
Czy ktoś się orientuje jakie kary mogą grozić za zbyt późne złożenie PCC-1?

Pozdrawiam,
Piotr Gadomski

2. Data: 2007-01-11 15:05:26
Temat:Re: sprzedaz udzialow w sp. z o.o. / PCC
Od:Wojciech Ratymirski <w...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Gadomski napisał(a):
> [...]

> Powinienem na nich czekać czy sam wypełnić PCC i złożyć w swoim US ?
>
> I jak to w końcu jest - PCC-1 płaci kupujący,

PCC solidarnie obciąża sprzedającego i kupującego. To samo dotyczy
obowiązku złożenia odpowiedniej deklaracji. Nie ma przy tym znaczenia,
że strony w umowie postanowiły np. że obowiązki związane z PCC ciążą
tylko na jednej ze stron.

Jeśli nie dostałeś PCC od byłych wspólników to najlepiej się z nimi
skontaktuj w tej sprawie. Sam nie wypełniaj, bo na PCC-1 muszą być
podpisy wszystkich podatników. Poza tym właściwy jest US ze względu na
siedzibę nabywcy.

O od F-1 dostałeś PCC być może w celu podpisania?
Wojciech Ratymirski

3. Data: 2007-01-11 21:44:26
Od:Piotr Gadomski <p...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Ratymirski wrote:

> [...]
> obowiązku złożenia odpowiedniej deklaracji. Nie ma przy tym znaczenia,
> że strony w umowie postanowiły np. że obowiązki związane z PCC ciążą

Czyli, podsumowując:
- obie strony płacą taką samą sumę, wymienioną w deklaracji
- dwie identyczne deklaracje są wysyłane do US kupującego - jedna przez
kupującego (punkt B), druga przez sprzedającego (w tym wypadku ja -
punkt C deklaracji)

Dobrze to rozumiem, tak?

> [...]
> skontaktuj w tej sprawie. Sam nie wypełniaj, bo na PCC-1 muszą być
> podpisy wszystkich podatników. Poza tym właściwy jest US ze względu na

Ok, zatem pogonię ich :-)

> O od F-1 dostałeś PCC być może w celu podpisania?

Tak, prosili żeby podpisać i odesłać.

Pozdrawiam,
Piotr Gadomski

4. Data: 2007-01-11 21:47:25
Od:Piotr Gadomski <p...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Ratymirski wrote:

> [...]
> siedzibę nabywcy.
>
> O od F-1 dostałeś PCC być może w celu podpisania?

Aa i jeszcze jedno pytanie mi się przypomniało.

Czy orientujesz się może jaki podatek od zysku ze sprzedaży udziałów
powinienem odprowadzić?

Czy to jest 19% płatne przy normalnym rocznym picie dochodowym,
czy też jakiś inny (bądź też w inny sposób odprowadzany) podatek?

Pozdrawiam,
Piotr Gadomski

5. Data: 2007-01-12 12:56:11
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 11 Jan 2007, Piotr Gadomski wrote:

> Czyli, podsumowując:
> - obie strony płacą taką samą sumę, wymienioną w deklaracji

NIE!!!!
W deklaracji jest suma jaką trzeba zapłacić.
Kto zapłaci nie obchodzi US.
Solidarność polega na tym, że jak nie zapłacą to US sobie weźmie
od tego od kogo chce, a on niech sobie sam z kontrahentem rozlicza
kto, kiedy, ile i dlaczego miał zapłacić.

> - dwie identyczne deklaracje są wysyłane do US kupującego - jedna przez
> kupującego (punkt B), druga przez sprzedającego (w tym wypadku ja -
> punkt C deklaracji)

Nie. JEDNA deklaracja z kompletem załączników jeśli trzeba (PCC-1a czy
jak mu tam).
Tylko dobrze sobie dwie kopie wziąć...

...widocznie już oni załatwili.

pzdr, Gotfryd

6. Data: 2007-01-13 10:12:49
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Jan 2007, Gotfryd Smolik news wrote:

> NIE!!!!
[...]
> Solidarność polega na tym, że jak nie zapłacą to US sobie weźmie

...a tak w ogóle to trzeba by sprawdzić, bo z tego artykułu
(uwaga, zaraz zniknie w płatnych :)):
http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_070111/fi
rma_a_6.html
wynika że w tym roku PCC już jest obowiązkiem kupującego, a nie
solidarnie. Taki tekst jest w komentarzu, nie sprawdzałem.
Inna rzecz, że przy "zakupie na cele gospodarcze" i tak płatnikiem
PCC była firma (co dotyczy artykułu, nie wątku!).

pzdr, Gotfryd