  • 1. Data: 2007-01-11 12:18:32
    Temat: sprzedaz udzialow w sp. z o.o. / PCC
    Od: Piotr Gadomski <p...@w...to.wp.pl>

    Witam.

    Z góry proszę o wyrozumiałość, pierwszy raz mam do czynienia coś więcej
    ze skarbówką i mam praktycznie zerowe doświadczenie w tej materii...

    Na początku grudnia sprzedałem swoje udziały w sp. z o.o.
    Nabywcami było dwóch byłych wspólników (nazwijmy ich WS1 i WS2) oraz
    jedna firma (inwestor), nazwijmy go F1.
    Z każdym z kupujących miałem osobną umowę kupna-sprzedaży.

    Od F1 dostałem wypełniony druk PCC-1, z którego wynika (punkt B),
    że płatnikiem jest właśnie F1 a ja jestem wymieniony w punkcie C (dane
    pozostałych płatników).

    Czy dobrze rozumiem że powinienem zapłacić wyliczony w tej delkaracji
    podatek i wysłać PCC-1 do urzedu skarbowego wymienionego w punkcie A ?

    Co z WS1 i WS1? Nie dostałem od nich żadnych PCC.
    Powinienem na nich czekać czy sam wypełnić PCC i złożyć w swoim US ?

    I jak to w końcu jest - PCC-1 płaci kupujący,
    czy kupujący i sprzedający?

    Umowa sprzedaży udziałów była zawarta na początku grudnia, tak więc
    ponad miesiąc temu, a z tego co wiem, na PCC-1 jest 14 dni.
    Czy ktoś się orientuje jakie kary mogą grozić za zbyt późne złożenie PCC-1?

    Pozdrawiam,
    Piotr Gadomski

  • 2. Data: 2007-01-11 15:05:26
    Temat: Re: sprzedaz udzialow w sp. z o.o. / PCC
    Od: Wojciech Ratymirski <w...@r...net>

    Piotr Gadomski napisał(a):
> [...]

    > Powinienem na nich czekać czy sam wypełnić PCC i złożyć w swoim US ?
    >
    > I jak to w końcu jest - PCC-1 płaci kupujący,

    PCC solidarnie obciąża sprzedającego i kupującego. To samo dotyczy
    obowiązku złożenia odpowiedniej deklaracji. Nie ma przy tym znaczenia,
    że strony w umowie postanowiły np. że obowiązki związane z PCC ciążą
    tylko na jednej ze stron.

    Jeśli nie dostałeś PCC od byłych wspólników to najlepiej się z nimi
    skontaktuj w tej sprawie. Sam nie wypełniaj, bo na PCC-1 muszą być
    podpisy wszystkich podatników. Poza tym właściwy jest US ze względu na
    siedzibę nabywcy.

    O od F-1 dostałeś PCC być może w celu podpisania?
    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 3. Data: 2007-01-11 21:44:26
    Od: Piotr Gadomski <p...@w...to.wp.pl>

    Wojciech Ratymirski wrote:

> [...]
    > obowiązku złożenia odpowiedniej deklaracji. Nie ma przy tym znaczenia,
    > że strony w umowie postanowiły np. że obowiązki związane z PCC ciążą

    Czyli, podsumowując:
    - obie strony płacą taką samą sumę, wymienioną w deklaracji
    - dwie identyczne deklaracje są wysyłane do US kupującego - jedna przez
    kupującego (punkt B), druga przez sprzedającego (w tym wypadku ja -
    punkt C deklaracji)

    Dobrze to rozumiem, tak?

> [...]
    > skontaktuj w tej sprawie. Sam nie wypełniaj, bo na PCC-1 muszą być
    > podpisy wszystkich podatników. Poza tym właściwy jest US ze względu na

    Ok, zatem pogonię ich :-)

    > O od F-1 dostałeś PCC być może w celu podpisania?

    Tak, prosili żeby podpisać i odesłać.

    Pozdrawiam,
    Piotr Gadomski

  • 4. Data: 2007-01-11 21:47:25
    Od: Piotr Gadomski <p...@w...to.wp.pl>

    Wojciech Ratymirski wrote:

> [...]
    > siedzibę nabywcy.
    >
    > O od F-1 dostałeś PCC być może w celu podpisania?

    Aa i jeszcze jedno pytanie mi się przypomniało.

    Czy orientujesz się może jaki podatek od zysku ze sprzedaży udziałów
    powinienem odprowadzić?

    Czy to jest 19% płatne przy normalnym rocznym picie dochodowym,
    czy też jakiś inny (bądź też w inny sposób odprowadzany) podatek?

    Pozdrawiam,
    Piotr Gadomski

  • 5. Data: 2007-01-12 12:56:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jan 2007, Piotr Gadomski wrote:

    > Czyli, podsumowując:
    > - obie strony płacą taką samą sumę, wymienioną w deklaracji

    NIE!!!!
    W deklaracji jest suma jaką trzeba zapłacić.
    Kto zapłaci nie obchodzi US.
    Solidarność polega na tym, że jak nie zapłacą to US sobie weźmie
    od tego od kogo chce, a on niech sobie sam z kontrahentem rozlicza
    kto, kiedy, ile i dlaczego miał zapłacić.

    > - dwie identyczne deklaracje są wysyłane do US kupującego - jedna przez
    > kupującego (punkt B), druga przez sprzedającego (w tym wypadku ja -
    > punkt C deklaracji)

    Nie. JEDNA deklaracja z kompletem załączników jeśli trzeba (PCC-1a czy
    jak mu tam).
    Tylko dobrze sobie dwie kopie wziąć...

    ...widocznie już oni załatwili.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-01-13 10:12:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Jan 2007, Gotfryd Smolik news wrote:

    > NIE!!!!
    [...]
    > Solidarność polega na tym, że jak nie zapłacą to US sobie weźmie

    ...a tak w ogóle to trzeba by sprawdzić, bo z tego artykułu
    (uwaga, zaraz zniknie w płatnych :)):
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_070111/fi
    rma_a_6.html
    wynika że w tym roku PCC już jest obowiązkiem kupującego, a nie
    solidarnie. Taki tekst jest w komentarzu, nie sprawdzałem.
    Inna rzecz, że przy "zakupie na cele gospodarcze" i tak płatnikiem
    PCC była firma (co dotyczy artykułu, nie wątku!).

    pzdr, Gotfryd