  • 1. Data: 2005-01-15 17:32:59
    Temat: sprzedaż wysłkowa a kasa fiskalna
    Od: "bodek" <m...@p...onet.pl>

    witam,
    czy prowadzac dzialalność gospodarcza i bedac platnikiem podatku vat, i
    jednoczesnie prowadzac sprzedaz detaliczna wysylkowa nalezy po przekroczeniu o
    ile pamietam obrotu 40000zl kupowac kase fiskalna, czy tez wystarczajace jest
    dokumentowanie sprzedazy fakturami vatowskimi.
    pozdrawiam,
    bogdan

  • 2. Data: 2005-01-15 20:47:49
    Temat: Re: sprzedaż wysłkowa a kasa fiskalna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Jan 2005, bodek wrote:

> [...]
    >+ ile pamietam obrotu 40000zl kupowac kase fiskalna, czy tez wystarczajace jest
    >+ dokumentowanie sprzedazy fakturami vatowskimi.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Jakoś sobie nie przypominam TAKIEGO sprzężenia :[
    (zwolnienie "na faktury" jest ale NIE ma związku z "wysyłką", AFAIK)
    To zależy *co* sprzedajesz, wrrr.....
    I *jak przyjmujesz zapłatę* (wrrrr.... ;))
    Jak np. paliwo :] to na pewno nie ;)

    Rzuć okiem tu:
    http://podatki.pl/bap1.php/231204.htm

    ...i sprawdź pod *które* zwolnienie CHCESZ się "podciągnąć" !

    Tabelki są NA KOŃCU ale to NIE ZWALNIA od przeczytania całości,
    bo w rozporządzeniu są kfiatki w stylu "punkty 1-39 rozporządzenia"
    tak że zwolnienie zależy od różnych warunków !
    Weź i przejrzyj posty z ostatniego tygodnia, było...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-15 21:33:31
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > Weź i przejrzyj posty z ostatniego tygodnia, było...

    A propos moich postów z ostatniego tygodnia (dot. paragonów za usługi
    zapłacone przelewem) - nie zauważyłem małej 'gwiazdeczki' przy tym
    zwolnieniu. A gwiazdeczka mówi, że (OIDP) zwolnienie obowiązuje, o ile
    nie było takiej sprzedaży w poprzednim roku. Czyli tylko w pierwszym
    roku sprzedaży można to zastosować :)

    Ale nie mam teraz tego rozporządzenia przed sobą - może gwiazdeczka była
    nieco inna, ale sens podobny.

    P.

  • 4. Data: 2005-01-15 22:24:48
    Od: "LuK" <l...@U...o2.pl>

> [...]
    jest
    > dokumentowanie sprzedazy fakturami vatowskimi.

    Sprzedaz wysylkowa jest zwolniona z obowiazku kupowania kasy jesli sposob
    zaplaty jest za posrednictwem poczty/banku. Trzeba prowadzic ewidencje
    sprzedazy wysylkowej w ktorej nalezy umieszczac szczegolowe dane odbiorcy.
    (oraz np. wydruki z konta jesli platnosc jest za posrednictwem banku).

    pozdr
    luk

  • 5. Data: 2005-01-16 03:21:44
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    LuK <l...@u...o2.pl> wrote:
> [...]
    > sprzedazy wysylkowej w ktorej nalezy umieszczac szczegolowe dane odbiorcy.
    > (oraz np. wydruki z konta jesli platnosc jest za posrednictwem banku).

    To ja jednak sprawdziłem tę gwiazdkę w
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyzowy/
    przepisy_vat_2004/zalacznikdo_kas23_12_2004_r.pdf

    Faktycznie nie do końca dobrze zapamiętałem - dopisek brzmi 'Nie dotyczy
    podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie tych usług (sprzedaży
    towarów) przed dniem 1 stycznia 2005 r.'

    Mimo wszystko warto o tym pamiętać.

    P.