  • 1. Data: 2004-02-25 13:06:32
    Temat: sprzedaz wysylkowa - co wbuijac na kase?
    Od: "jojo" <k...@W...gazeta.pl>

    Witam

    Prowadze DG (KPiR + VAT + Kasa Fiskalna). Zamierzam rozpoczac sprzedac
    wysylkowa.
    Mam jednak dylemat...
    Powiedzmy ze za towar ktory bede sprzedawal ja place 45,00 zl.
    Bede go sprzedawal po 50,00 zl (czyli 5 zl zysku).
    Koszt przesylki to: dla paczki zwyklej = 10zl a dla paczki pobraniowej
    (klient placi dopiero przy odbiorze)= 15zl. Chcialbym aby przesylke pokrywal
    kupujacy poniewaz gdybym ja to robil to by mój zarobek by był "ujemny"... a
    jak wiadomo nie o to tutaj chodzi ;-) Dodam jeszcze na samej przesylce nie
    mam zamiaru zarabiac - jedynie na towarze (czyli jak zaplace na Poczcie
    powiedzmy 10 zl to tyle bede chcial aby mi klient zaplacil za przesylke - ani
    grosza wiecej). Na uslugi Pocztowe otrzymam fakture z Poczty (stawka VAT =
    zwolniona).
    Razem klient bedzie mial do zaplaty powiedzmy 60zl (dla paczki zwyklej).
    Pieniazki te ląduja na moim koncie firmowym.
    Teraz jak to "nabić" na kasę aby nikt sie nie czepial - zwlaszcza US ;-) ?
    Myslalem o dwoch opcjach - poradzcie prosze ktora bedzie "w porządku" ? A
    moze zadna z tych a jeszcze inna?

    Opcja 1: Wbijamy na kasę sprzedany towar (np.o wartości 50zl).
    Opcja 2: Wbijamy na kasę sprzedany towar (50zl) oraz koszt przesylki (np.
    10zl) = razem 60zl
    I na koniec wbijania na kase (w obydwu opcjach) zrobić "GOTÓWKA"? Bo przecież
    gotowki nie dostaje, tylko wplata na konto jest/bedzie.

    Proszę o poradę.

  • 2. Data: 2004-02-25 15:28:48
    Temat: Re: sprzedaz wysylkowa - co wbuijac na kase?
    Od: "Dżoli" <c...@w...pl>

> [...]
    przecież
    > gotowki nie dostaje, tylko wplata na konto jest/bedzie.

    wydaje mi sie ze powinno być w ten sposób na paragonie:
    1. towar 50 zł
    2. koszty przesyłki 10 zł
    wbić płatnosc przelew 60 zł
    W kasie fiskalnej musi byc tez opcja płatność przelewem, jesli faktycznie
    bedzie wplata na konto.
    Jak placimy np. karta w sklepach, to na paragonie pojawia sie opcja,
    platnosc karta kredytowa, i podobnie bedzie w tym przypadku - czyli platnosc
    przelewem...

    pozdrooffka