  • 1. Data: 2008-11-07 19:01:03
    Temat: stawka liniowa a progresywna - prosba
    Od: "marcin" <k...@g...pl>

    Mam prosbe do bieglejszych ode mnie z matematyki i policzenie. Rozpoczynam dg,
    bede wystawial faktury na 11 kPLN + VAT miesiecznie. Wybor stawki 19% wiaze
    sie dla mnie z dosyc sporymi komplikacjami (uslugi na rzecz bylego
    pracodawcy), ale jesli warto (oplaca sie) to da sie zalatwic.

    Wariant 1
    - wystawiam faktury na 11 kPLN + VAT
    - mam stawki progresywne 18 i 28%

    Wariant 2
    - wystawiam faktury na 11 kPLN + VAT
    - mam stawkę liniową 19%

    Chodzi o rok 2009, gdy zwiekszy sie kwota wolna od podatku. ZUS bede placil
    "normalny", czyli ok 700-800 PLN. Kosztow miesiecznie duzo nie bede mial,
    przyjmijmy zalozenie ze bedzie to 500 miesiecznie netto.

    Z zadnych ulg typu rozliczanie sie z malzonkiem, ulga budowlana i inne nie
    korzystam.

    Czy ktos bylby tak mily i policzyl w przyblizeniu roznice w tym co dostane na
    reke w wariancie 1 i 2? Chodzi o to, czy oplaca sie kruszyc kopie o stawke 19%.

    dziekuje i pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2008-11-08 15:04:46
    Temat: Re: stawka liniowa a progresywna - prosba
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "marcin" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na
    > reke w wariancie 1 i 2? Chodzi o to, czy oplaca sie kruszyc kopie o stawke

    Różnica w kwocie podatku przy tych parametrach jakie podałeś to około 3000
    zł na korzyść podatku liniowego.

    Mimo tego moim zdaniem nie koniecznie opłaca się wybieranie liniowego 19%, a
    być może lepiej pozostać na skali podatkkowej. Pomysły na dodatkowe koszty
    na pewno pojawią się z czasem, a każdy dodatkowy koszt pommniejsza tę
    różnicę.

    Przykładowo gdybyś generował przy tym przychodzie dodatkowy koszt w
    wysokości 2000 zł miesięcznie szala przechyla się już na korzyść skali.

    BTW, oszacowałem to na oko przy założeniu, że skala podatkowa to 18% i 32%.
    Ma być 28% w drugim progu?

    marekz

  • 3. Data: 2008-11-08 20:11:17
    Od: "marcin" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MarekZ <m...@i...pl> napisał(a):

    > BTW, oszacowałem to na oko przy założeniu, że skala podatkowa to 18% i 32%.
    > Ma być 28% w drugim progu?

    Dzieki za pomoc, oczywiscie 2 prog to 32%, pomerdalo mi sie. Niestety wieksze
    koszty trudno mi bedzie przy moim charakterze dzialalnosci generowac
    (dzialalnosc prawnicza). Telefon komorkowy, od czasu do czasu jakas literatura
    fachowa, biuro rachunkowe. Laptopa juz mam, a samochodu poki co kupowac nie
    planuje.

  • 4. Data: 2008-11-08 20:20:13
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "marcin" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > literatura
    > fachowa, biuro rachunkowe. Laptopa juz mam, a samochodu poki co kupowac

    Może trudno a może nie trudno...

    Jacyś "podwykonawcy" na umowach o dzieło na przykład? Wtedy efektywna stopa
    opodatkowania tych sum pdof to 14,4%. To przy 20%-owych kosztach uzyskania.
    Przy 50%-owych jeszcze mniej.

    marekz