  • 1. Data: 2004-12-08 10:45:20
    Temat: stowarzyszenie zwykle
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    witam

    mam pare pytan dotyczacych rejestracji i prwadzenia stowarzyszenia zwyklego
    stowarzyszenie bedzie utrzymywac sie tylko i wylacznie ze skladek
    czlonkowskich
    wlasnie przystepuje do ostatniego etapu rejestracji - wizyta w urzedzie
    skarbowym

    1. czy musze zlozyc jakies inne dokumenty procz wniosku o nadanie numeru NIP
    i zwolnienie z comiesiecznego skladania deklaracji CIT - co powinienem ujac
    w oswiadczeniu dla urzedu skarbowego w oswiadczeniu? Chodzi mi rownież o
    sprawy podatku VAT, czy powinienem złożyć jakies dokumenty, formularze,
    deklaracje?
    2. jak ma wyglądać prowadzenie księgowości i sprawozdań rocznych
    stowarzyszenia? Czy wystarczy ze bede zapisywał wszystkie składki
    członkowskie wedlug kp, a nastepnie wydatki zgodnie z otrzymanymi fakturami,
    czy wymaga to czegoś więcej?
    3. czy jesli planuje zakup sprzetu biurowego dla stowarzyszenia i np. ze
    skaldek czlonkowskich na dany rok stowarzyszenie bedzie mialo saldo +200,
    natomiast na przyszly rok zaplanowano zakup komputera o wartosci 400zl, czy
    to bedzie zysk stowarzyszenia na dany rok i bede musial od tego odprowadzic
    podatek?

    czy lepiej zlecic prowadzenie tego wszystkiemu jakims specom i miec problem
    z glowy?

    z gory dziekuje za pomoc

    pozdrawiam

    andrzej