  • 1. Data: 2004-03-13 10:17:20
    Temat: _strata i zysk_
    Od: "_krzysztof_" <_...@i...pl>

    Mam prośbę o pomoc w następującym temacie:
    (pełna księgowość + CIT)

    Firma w 2002 ma stratę (-3500,00)
    Strata bilansowa (obejmująca również lata wcześniejsze) na dzień 31-12-2003
    wynosi (-5000,00).
    W 2003 firma wypracowała 1500,00 zysku. Jest to tym samym różnica między
    przychodami i kosztami czyli dochód.
    Moje pytanie jest o prezentację tego stanu rzeczy w bilansie na dzień
    31-12-2003.
    Czy prezentacja powinna wyglądać tak?
    VII. Strata z lat ubiegłych (-5000)
    VIII. Zysk netto 1500

    Bo rozumie, że od dochodu 1500 odliczam stratę w wysokości (nie większej niż
    50% przez max 5 lat: pods.pr. CIT art. 7 ust. 2 i 5) czyli 1500. Wynika z
    tego, że podatek 0.00 Czyli zysk brutto = netto.
    Stąd w RziS z 2003
    K. Zysk brutto 1500
    L. Podatek 0
    M. pozostałe 0
    N. Zysk netto 1500

    Czyli w rozumie ze w bilansie 31-12-2004 będę miał:
    VII. Strata z lat ubiegłych (-3500)
    ??
    Bo zysk w całości przeznaczony na pokrycie straty z lat ubiegłych.
    Dzieki za oświaty kaganek... bo już mętliku w głowie od tych spraw prostych
    doznałem.

  • 2. Data: 2004-03-13 13:00:05
    Temat: Re: _strata i zysk_
    Od: "M" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_krzysztof_" <_...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bo zysk w całości przeznaczony na pokrycie straty z lat ubiegłych.
    > Dzieki za oświaty kaganek... bo już mętliku w głowie od tych spraw

    Zgadza się, jeżeli wypracujesz zysk to pokrywasz nim stratę z lat ubiegłych,
    dopiero po zatwierdzeniu sprawozdań czyli -3500 bedzie na 2004, jako strata
    z lat ubiegłych