  • 1. Data: 2004-03-12 23:33:02
    Temat: Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Piszą w naszej ślicznie wypoconej ustawie o VAT, że (art. 43, pkt. 3)
    dowodem wywozu towaru uprawniającym do opodatkowania stawką 0% są łącznie
    dokumenty przewozowe, kopia faktury, specyfikacja ładunku oraz "dokument
    potwierdzający przyjęcie przez nabywcę towaru na terytorium państwa
    członkowskiego innym niż terytorium kraju".

    Czy ktoś ma zielone pojęcie skąd mam wytrzasnąć ten ostatni dokument?
    Czy wystarczy wydruk trackingu ze strony WWW firmy kurierskiej? A co
    jeśli wyślę pocztą? Poczta nie da mi żadnego potwierdzenia dostawy.

    Piszą wprawdzie w pkt. 11, że może być też korespondencja handlowa z
    nabywcą. Czyli co, wydruk maila? Toż ja mogę sobie takiego maila
    w każdej chwili samemu napisać.

    P.

  • 2. Data: 2004-03-13 00:32:56
    Temat: Re: Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Mar 2004, Paszczak wrote:
    [...]
    >+ Piszą wprawdzie w pkt. 11, że może być też korespondencja handlowa z
    >+ nabywcą. Czyli co,

    Na mój gust "papier". Z podpisem, może być również z pieczątką
    - niektórzy urzędnicy siłą przyzwyczajenia lubią jak "przywalono" :)

    >+ wydruk maila?

    Y tam. Mail to IMHO wg przepisów - a forma równoważna formie
    pisemnej jest wtedy jak jest podpisany certyfikowanym kluczem !

    >+ Toż ja mogę sobie takiego maila w każdej chwili samemu napisać.

    ...ale klucza kontrahenta niekoniecznie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-03-13 09:47:11
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > Na mój gust "papier". Z podpisem, może być również z pieczątką
    > - niektórzy urzędnicy siłą przyzwyczajenia lubią jak "przywalono" :)

    No wiesz, jak kiedyś odprawiałem przesyłkę, to celnicy nie chcieli odprawić
    na podstawie oryginalnej faktury (z pieczątką, itd.), bo było na niej
    napisane COPY. Podesłałem DHLowi otrzyną od nadawcy fakturę w postaci pliku
    w Wordzie, dopisali brakujące pozycje (np. walutę), w rogu 'ORIGINAL' i
    wydrukowali. I taką fakturę celnicy uznali już za oryginał.

    Tak więc urzędnicze podejście jest trochę 'sprawne inaczej' i dlatego
    pytam :)

    P.