  • 1. Data: 2004-03-13 00:52:22
    Temat: VAT na Internet - obliczenia
    Od: "TKL" <k...@p...com>

    Witam!
    Policzyłem jak zwolnienie Internetu z vatu dla osób fizycznych wpłynie na
    cenę usługi.

    Założenia:
    1. Firma świadczy usługi dostępu wyłącznie dla osób fizycznych bez DG.
    2. Po 1 maja firma dokonuje zakupów opodatkowanych wyłącznie 22% VAT.

    Aby zachować taki sam zysk jak obecnie bez podwyższania ceny brutto usługi
    marża
    dostawcy musi wynosić powyżej 214% (!!!). Dla każdej marży poniżej
    tej granicy dostawca musi albo zmniejszyć koszty, albo podnieść ceny.
    Podwyżka wobec dotychczasowej ceny brutto jaką trzeba zastosować, aby nie
    zmiejszyć dochodu wynosi:

    P = 22*C/(100+M) - 0.07*C

    gdzie C to dotychczasowa cena NETTO, a M to stosowana marża w %. O tyle
    klient zapąłci więcej.

    Obliczenia się komplikują, gdy dostawca sprzedaje dostęp także firmom (z 22%
    vatem), albo świadczy inne usługi. Wówczas generalnie cena dla osób
    fizycznych rośnie wraz ze wzrostem udziału sprzedaży opodatkowanej,
    zwłaszcza jeśli jest to związane ze wzrostem kosztów ogólnych
    (np.administracyjnych). Przy założeniu
    niezmiennych:
    - przychodów z działalności opodatkowanej (dla firm) PF
    - kosztów z działalności opodatkowanej KF
    - kosztów (w cenach netto) działalności zwolnionej po 1 maja (dla os.fiz.)
    KJ
    - kosztów netto służących sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej po 1 maja KO

    nowy przychód PP jaki należy wygenerować z usług zwolnionych (świadczonych
    osobom fizycznym), aby nie zmniejszyć dochodu, jest rozwiązaniem równania
    kwadratowego:

    PP^2 + PP*(PF-PJ-0.22*KO-0.22*KJ) - PF*(PJ+0.22*KJ) = 0

    gdzie PJ to dotychczasowy przychód netto.

    Stąd podwyżka wobec dotychczasowej ceny brutto jaką trzeba zastosować dla
    klientów indywidualnych, aby nie zmiejszyć dochodu wynosi:

    P = C * (PP/PJ - 1.07)

    gdzie C to dotychczasowa cena NETTO. O tyle klient wyda więcej.

    Może komuś te wyliczenia się przydadzą. Mam nadzieję, że się nie pomyliłem,
    ale proszę to wykorzystywać wyłącznie na własną odpowiedzialność ;).

    Pozdrawiam,
    Tomek K.

  • 2. Data: 2004-03-13 01:01:36
    Temat: Re: VAT na Internet - obliczenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Mar 2004, TKL wrote:

> [...]
    >+ 1. Firma świadczy usługi dostępu wyłącznie dla osób fizycznych bez DG.
    >+ 2. Po 1 maja firma dokonuje zakupów opodatkowanych wyłącznie 22% VAT.

    A policzyłeś zdaje się całe *koszty* co czyni obliczenia sufitowymi :),
    jako że jakieś koszty bez VAT (choćby pensje) są i być muszą.

    >+ dostawcy musi wynosić powyżej 214% (!!!).

    :)
    A raczej: ":(", niestety. Tyle to TPSA nie ma :], wniosek: ceny
    wzrosna.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-03-13 03:02:20
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Forwarduję swoje własne obliczenia z innej grupy.

    Zakładamy, że provider kupuje sprzęt, łącze, usługi towarzyszące itp itd etc.
    za cenę przykładową 100zł NETTO na 1 odbiorcę.

    a) 7% VAT - sytuacja obecna
    Koszt providera: 100zł, 22zł VAT
    Sprzedaje: 130zł, 9,1zł -- koszt końcowy usługi 139,1zł
    Efekt: zarabia 30zł do opodatkowania PIT/CIT (faktycznie 17,1zł) + 12,9zł
    zwrotu VAT -- zakładając 20% podatku to wychodzi 24zł na czysto

    b) 22% VAT
    Koszt providera: 100zł, 22zł VAT
    Sprzedaje: 130zł, 28,6zł -- koszt końcowy usług 158,6zł
    Efekt: zarabia 30zł do opodatkowania PIT/CIT + 6,6zł VAT do odprowadzenia,
    czyli 24zł tak jak wyżej

    c) zwolniony -- wariant wybrany przez debili z Wiejskiej
    Koszt providera: 122zł (brak możliwości odliczenia VAT!)
    Sprzedaje wariant 1: 139,1zł -- zarabia 17,1zł do opodatkowania
    Sprzedaje wariant 2: 158,6zł -- zarabia 36,6zł do opodatkowania, czyli 29,28zł
    Sprzedaje wariant 3: 152,0zł -- zarabia 30zł, zostaje 24zł

    Czyli przy obecnej zmianie cena netu musi wzrosnąć ze 139,1zł do 152zł, czyli o
    prawie 10%.

  • 4. Data: 2004-03-13 08:48:27
    Od: "Monse1" <monse1@(nospam)poczta.onet.pl>

    Przecierz jest mozliwość odliczenia VAT co ty piszesz?

  • 5. Data: 2004-03-13 09:06:35
    Od: "Monse1" <monse1@(nospam)poczta.onet.pl>

    Inne wyliczenie

    kupije stałe łącze od innego providera i swiadcze usługi
    Prywatni odbiorcy płacą VAT
    1) zakup łącza: 100 zł +22%VAT =122zł brutto
    spredzaje z zyskiem
    110+22%VAT=134,2
    Napewno prowadzę też inne usłgi np:
    Skrzynak pocztowa e-mail
    100 zł +22%Vat=122 zł brutto
    czyli do us musze zapłacić 24,2 podatku VAT
    Prywatni odbiorcy nie płaca VAT
    2) zakup łącza: 100 zł +22%VAT = 122zł brutto
    sprzedaję z zyskiem
    110 zł bez vat = 110zł
    Porwadze inne uzługi np:
    Skrzynka pocztowa e-mail:
    100 zł +22% VAT = 122 zł brutto
    do us odprowadzam 0 zł VAT

    Poprawcie mnie jeśli się mylę!

  • 6. Data: 2004-03-13 09:53:29
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Monse1" <monse1@(nospam)poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czyli do us musze zapłacić 24,2 podatku VAT
    > Prywatni odbiorcy nie płaca VAT
    > 2) zakup łącza: 100 zł +22%VAT = 122zł brutto

    Niestety mylisz się. Zakup łącza służył wyłącznie sprzedaży zwolnionej, albo
    co najwyżej zarówno zwolnionej jak i opodatkowanej, czyli VAT można odliczyć
    w części wynikającej z proporcji przypadającej na sprzedaż opodatkowaną. A
    więc do odliczenia będzie tylko 100/210 kwoty zapłaconego przy nabyciu vat,
    czyli ok. 10,50 zł. Pozostałe 11,50 stanowią koszt dostawcy.

    Pzdr,
    BaLab

  • 7. Data: 2004-03-13 10:07:03
    Od: "Monse1" <monse1@(nospam)poczta.onet.pl>

    Ale kupując auto z "kratką" mogę odliczyć cały vat od wartości samochudu i
    Vat od paliwa?

  • 8. Data: 2004-03-13 10:29:55
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    A nie lepiej bedzie zamawiac lacza stale na osobe fizyczna niz na swoja
    firme ISP?

  • 9. Data: 2004-03-13 10:45:40
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

> [...]
    > dostawcy musi wynosić powyżej 214% (!!!). Dla każdej marży poniżej
    > tej granicy dostawca musi albo zmniejszyć koszty, albo podnieść ceny.
    ==========
    cos tu strasznie nakomplikowales

    te 214% to warunek aby placic podatek vat,
    (Z+M)*0.07 > Z*0.22 --> M > Z*(22-7)/7 --> M>Z*15/7 --> M > 214%*Z

    ten warunek gwarantuje nam jedynie ze sprzedawca bedzie odprowadzal podatek
    VAT

    > Podwyżka wobec dotychczasowej ceny brutto jaką trzeba zastosować, aby nie
    > zmiejszyć dochodu wynosi:
    >
    > P = 22*C/(100+M) - 0.07*C

    ==================
    mnie wychodzi calkiem inaczej
    a wiec przy warunku ze placil VAT czyli Z/M < 7/15 dochod providara wynosil
    M. jezeli zachowa dotychczasowa cene brutto to jego nowa marza M1 wyniesie

    M1=(Z+M)*1.07 - Z*1.22
    M1=M*1.07 -0.15*Z
    roznica miedzy nowa a stara marza wyniesie
    M1 - M = 0.07* M - 0.15*Z=M*(7 - 15*Z/M)/100 (a)

    jak widac jezeli stosunek Z/M bedzie dokladnie == 7/15 to provider zachowa
    identyczna marze, dla kazdego innego stosunku ZAROBI

    a teraz sytuacja odwrotna provider ma zwroty czyli Z/M > 7/15
    gdy byl opodatkowany jego dochod wynosil M gdy zostanie zwolniony w kazdym
    przypadku jego marza spadnie (wzor a), aby zachowac marze musi podniesc
    cene - czyli zwiekszyc marze o D nalezy wiec zapytac jakie ma byc D aby
    zachowac dotychczasowa marze czyli aby

    7-15*Z/(M+D)=0 jak z tego widac D = 15/7*Z -M

    Atomek

  • 10. Data: 2004-03-13 10:49:09
    Od: "Monse1" <monse1@(nospam)poczta.onet.pl>

    Jak masza firmę to nie
    A jako osoba prywatna to lepiej załozyć stowarzyszenie