  • 1. Data: 2003-07-01 10:04:05
    Temat: szukam taniego notariusza !!!
    Od: "Pink" <p...@w...pl>

    Witam
    Niedługo bede podpisywał umowe notarialną na kupno mieszkanka od developera.
    Wartosc mieszkania 230 tys - Warszawa. Polećcie tanich notariuszy lub tani
    notariusze odezwijcie sie i przedstawcie ofertę !.

    Pozdrawiam
    Pink
    p...@w...pl

  • 2. Data: 2003-07-01 23:54:32
    Temat: Re: szukam taniego notariusza !!!
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 1 lipca 2003 o godzinie (12:04:05) napisano:
> [...]
    P> Wartosc mieszkania 230 tys - Warszawa. Polećcie tanich notariuszy lub tani
    P> notariusze odezwijcie sie i przedstawcie ofertę !.

    Czy bylbys laskaw poinformowac grupe, czy takowi notariusze sie do
    Ciebie zglosili? Bo zdaje sie, ze konkurencja cenowa wsrod notariuszy
    jest NIEETYCZNA - oczywiscie w swietle regulaminow i wytycznych
    samorzadu notariuszy - i ciekawi mnie, czy sa tacy, co postępuja
    wbrew takiej ETYCE*.

    *pisanej nie tylko przez duze E, ale rowniez i duze T, Y, C i E :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 3. Data: 2003-07-02 12:05:13
    Od: Dawid <d...@w...pl>

    No co Ty... Przeciez prawo okresla tylko MAKSYMALNE stawki za uslugi
    notariusza... :).
    A z innej beczki: czy ktos moze zalatwil sobie notarialne poswiadczenie o
    pozostawaniu przy zyciu? (wydaja takie). Poniewaz czesem powatpiewam to
    by mi sie takie przydalo :)
    Dawid.

  • 4. Data: 2003-07-03 07:33:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jul 2003, Dawid wrote:

    >+ No co Ty... Przeciez prawo okresla tylko MAKSYMALNE stawki za uslugi
    >+ notariusza... :).

    Najwyraźniej się mylisz :>
    Prawo to również przepisy wewnętrzne, obejmujące różne
    korporacje (lekarzy, prawników itp). I nieprzestrzeganie
    etyki zawodowej może mieć konsekwencje do oderania prawa
    wykonywania zawodu włącznie !
    Była swojego czasu np. awantura o zapis w KE lekarzy, który
    powodował że lekarz legalnie wykonujący zabieg może podlegać
    ukaraniu jako lekarz :> (nie jest moim celem wywoływanie
    dyskusji o słuszności - bo chodziło oczywiście o zabiegi
    aborcyjne - tylko wskazanie że można w .pl ustanowić "prawo
    ponad prawem" zaskarżalne na Berdyczów :> !!)
    No a KE notariuszy stanowi że konkurencja cenowa jest
    nieetyczna... rozumiem ze wykładnię tego tekstu umiesz
    przeprowadzić sam ?? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-07-04 07:57:41
    Od: Dawid <d...@w...pl>

    Owszem, uwazam, ze to brak konkurencji cenowej jest nieetyczny. Zreszta
    uslugi notariusza (jak i wszelkie inne prawnicze) sa najzwyklejszymi w
    swiecie uslugami i nie widze zadnego logicznego powodu dla ktorego
    mialaby nie obowiazywac na tym rynku konkurencja cenowa. jedynym
    ograniczeniem powinien byc obowiazek posiadania odpowiednich uprawnien.
    Oczywiscie to moja opnia i zdaje sobie sprawe ze rzeczywistosc w tej
    materii jest inna. Oczywiscie wiem o wewn. przepisach, o ktorych piszesz
    ale to wlasnie one sa (w tym zakresie) totalna bzdura i sluza tylko i
    wylacznie pilnowaniu wlasnych interesow materialnych notariuszy (bo na
    pewno nie powoduja poprawienia jakosci uslug tychze - do czego na pewno
    przyczynilaby sie konkurencja cenowa.)
    Pozdrawiam.
    Dawid.

  • 6. Data: 2003-07-04 17:21:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jul 2003, Dawid wrote:
    [...]
    >+ mialaby nie obowiazywac na tym rynku konkurencja cenowa. jedynym
    >+ ograniczeniem powinien byc obowiazek posiadania odpowiednich uprawnien.

    No to tyleśmy pogadali :[
    Parę megabajtów więcej popłynęło kiedyś na *.prawo, ale co z tego.
    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (nie notariusz :))