  • 1. Data: 2005-09-25 07:00:54
    Temat: termin płatności na fakturach między jednostkami powiązanymi
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Witam

    Zastanawiam się, czy są przeciwskazania, aby dwie spółki cywilne w których
    wspólnikami są jednostki powiązane przyjmowały dlarozliczeń wzajemnych
    wydłużone terminy płatności (zwykle stosują terminy płatności 7-14 dni, a w
    tym przypadku zastosowano 30, a raz 45 dni).

    Pozdrawiam
    monika

  • 2. Data: 2005-09-27 21:45:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Sep 2005, Kalina wrote:

> [...]
    > wydłużone terminy płatności (zwykle stosują terminy płatności 7-14 dni, a w
    > tym przypadku zastosowano 30, a raz 45 dni).

    A te S.C. to się kasowo rozliczają czy jak (i tak by nic się
    nie zmieniło przy wydłużeniu terminu, chyba że jeden jest "kasowy
    na VATcie" ?
    BO AFAIK to w obu ustawach (PIT i VAT) prawo do "określania relacji
    wg cen rynkowych" USowi przysługuje wyłącznie jeśli "w wyniku takich
    działań podatek wychodzi mniejszy niż mógłby" ;> (oczywiście
    streszczam w formie dowolnej i karykaturalnej acz usiłując oddać
    ducha tych przepisów) - i IMO nie ma powodu żeby jeśli Skarb Państwa
    uszczerbku NIE ponosi US miał się wtykać w szczegóły transakcji.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-09-29 12:38:41
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    dzięki, tak też sobie wydedukowałam....
    jedynie ustawa o zakazie konkurencji mogłaby tu trochę namieszać (ustalanie
    warunków preferencyjnych), ale chyba żaden konkurent nie założy tu sprawy :)

    pozdrawiam
    monika