  • 1. Data: 2004-03-15 11:08:17
    Temat: termin wystawienie fv? jaki ?
    Od: bubbbbaaaaa <1...@w...pl__________WYWAL>

    Witam
    Klient kupuje ksiazke i prosi o fv... czy mam obowiazek wystwaic mu ta
    fv "juz w tej chwili"
    Bo klient np. jest tutaj przejazdem i zaraz jedzie dalej.

    czy moze mam mozliwosc pewnej zwloki, np. 7 dni?? i wyslanie mu tej
    faktury, ale wtedy musze mu zatrzymac paragon fiskalny.

    Czy to jest zgodne z prawem?

    pozdr
    b.

  • 2. Data: 2004-03-15 13:09:48
    Temat: Re: termin wystawienie fv? jaki ?
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > czy moze mam mozliwosc pewnej zwloki, np. 7 dni?? i wyslanie mu tej
    > faktury, ale wtedy musze mu zatrzymac paragon fiskalny.

    Musisz miec upowaznienie na wystawianie faktur bez podpisu ...

  • 3. Data: 2004-03-15 13:18:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik KrzysiekPP napisał:

    > Musisz miec upowaznienie na wystawianie faktur bez podpisu ...

    A co ma piernik do watraka?
    Jeżeli klient prosi o fakturę to mamy obowiązek mu ja wystawić, ale nie
    ma obowiązku zrobic tego natychmiast. Dość często w dużych sieciach
    faktury do paragonów wystawia centrala.
    Zatrzymujesz paragon, wystawiasz fakturę.
    Możesz mu wsyłac klientowi fakture pocztą. On odeśle podpisana kopię.
    A jak nie odesle to też nic sie nie stanie po stronie sprzedającego -
    sprzedaż była i opodatkować ją trzeba. Na dodatek mamy paragon.
    A kupujący we własnym interesi powinien zadbać o odeslaie kopii - wszak
    brak kopii u sprzedacy może się dla niego źle skończyc (wprawdzie sa
    jeszcze inne warunki, że jak sprzedawca ujął w rejestrze to brak kopii
    nie szkodzi nikomu, ale jak sie nie odesłało kopii to może troche
    człowieka po nocac męczyć).

    Upowaznienia sprzedawca mieć nie musi. Może, to ułatwi sprawę bo nie
    trzeba będzie kopii faktury odsyłać. Ale obowiązku nie ma.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-03-15 14:24:00
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > A kupujący we własnym interesi powinien zadbać o odeslaie kopii - wszak
    > brak kopii u sprzedacy może się dla niego źle skończyc (wprawdzie sa

    Wlasnie o to mi chodzilo ...