  • 1. Data: 2005-09-20 08:14:21
    Temat: u.zlecenie i DG - czy już koniec czy jeszcze nie ?
    Od: "ryzyka" <r...@o...pl>

    od kiedy wchodzi to - że ZUSu nie bedzie już mozna pałacić od umowy
    zlecenia,
    bo mam sprzeczne informacje, różne daty, nawet takie, że juz to weszło
    ????????

  • 2. Data: 2005-09-20 08:33:42
    Temat: Re: u.zlecenie i DG - czy już koniec czy jeszcze nie ?
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    ryzyka wrote:

    > od kiedy wchodzi to - że ZUSu nie bedzie już mozna pałacić od umowy
    > zlecenia,
    > bo mam sprzeczne informacje, różne daty, nawet takie, że juz to weszło
    > ????????

    Ależ ZUS należy płacić od umowy zlecenia. Jeszcze tak nie było, żeby oni
    (państwo) zabronili płaicć ci jakikolwiek podatek (w wypadku ZUS
    niektórzy określają to daniną inni jako haracz)

    Pozdr

    Ruchomy Zamek Hauru (Hauru no ugoku shiro) ..... http://tiny.pl/qlnw
    ________________
    Science-fiction DVD: Pitch Black, Wladcy Ognia, Arjuna - Córka Ziemi
    Rewelacyjne ceny na Allegro ............ http://miniurl.pl/dobracena

  • 3. Data: 2005-09-20 08:36:51
    Od: "ryzyka" <r...@o...pl>

    > Ależ ZUS należy płacić od umowy zlecenia. Jeszcze tak nie było, żeby oni
    > (państwo) zabronili płaicć ci jakikolwiek podatek (w wypadku ZUS
    > niektórzy określają to daniną inni jako haracz)

    chodzi mikonkretnie o ubezpieczenie społeczne

  • 4. Data: 2005-09-20 09:07:12
    Od: "ryzyka" <r...@o...pl>

    > Hmmmm, czyli o czesc zusu. No patrze na umowe zlecenia i tam jest pelny
    > zus placony - na kazde z trzech zusowych kont. Zawsze tak bylo i nie
    > pisali ani nie zapowiadali nigdzie zniesienia palcenia zusu od umowy
    > zlecenia chocby w czesci...

    ja wiem że od um. zlec. się wszystkie 3 płaci ale tu chodzi o sytuację
    gdy sie ma jednocześnie DG -działalnośc gospodarczą

  • 5. Data: 2005-09-20 09:08:43
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    ryzyka wrote:

> [...]

    zus placony - na kazde z trzech zusowych kont. Zawsze tak bylo i nie
    pisali ani nie zapowiadali nigdzie zniesienia palcenia zusu od umowy

    Moze ty nkie o to pytasz?

  • 6. Data: 2005-09-20 09:10:12
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 20 wrz o godzinie 11:08, na pl.soc.prawo.podatki, mariposa doux
    napisał(a):

    > Moze ty nkie o to pytasz?

    Doskonale wiesz że pyta o zbieg ubezpieczeń, który kiedyś wykorzystywano do
    płacenia ZUSu z tytułu UZ np. z 150zł a z tytułu DG - tylko zdrowotne.
    Różnica była oczywista.

    Do pytającej;
    01-11-2005r jeżęli masz UZ na niższą kwotę niż podstawa do ZUSu z tytułu DG
    - nic Ci to nie daje. UZ będzie musiała być w minimum takiej wysokości jak
    podstawa do DG - czyli ukrócono już ten proceder.
    Od 01-05-2006 renciści będą także opłacać pełną składke z tytułu DG do
    czasu uzyskania wieku emerytalnego.
    Mowa o pozarolniczej działalności gospodarczej.

    --
    Herbi
    20-09-2005 11:10:09

  • 7. Data: 2005-09-20 09:32:08
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Herbi wrote:

    > Doskonale wiesz

    ale dopiero po trzecim poscie ;)

    SWoaj droga, wracajac do tego co napisales - ciekawe, czy teraz zamiast
    fikcyjnych UZ zaczna sie fikcyjne umowy o prace na np. cwierc etatu czy
    jakies temu podobne...

  • 8. Data: 2005-09-20 09:35:26
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 20 wrz o godzinie 11:32, na pl.soc.prawo.podatki, mariposa doux
    napisał(a):

    > SWoaj droga, wracajac do tego co napisales - ciekawe, czy teraz zamiast
    > fikcyjnych UZ zaczna sie fikcyjne umowy o prace na np. cwierc etatu czy
    > jakies temu podobne...

    A dlaczego?
    Przecież z tytułu UoP twój dochód musi być na poziomie płacy minimalnej by
    nastąpił 'zbieg tytułu ubezpieczeń'.
    Przy tej sytuacji opłacanie składek z tytułu SUS i UZ, FGŚP oraz z tytułu
    DG w postaci UZ - nie ma logicznego zastosowania - powiększy tylko 'KUP"
    dla "pracodawcy" ;)
    A co do ułamkowych części etatu - nie ważne jest czy jest to 1/8, 1/16 czy
    cały etat - ważny jest dochód w wielkości płacy minimalnej.

    --
    Herbi
    20-09-2005 11:35:10

  • 9. Data: 2005-09-20 10:36:55
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A co do ułamkowych części etatu - nie ważne jest czy jest to 1/8, 1/16 czy
    > cały etat - ważny jest dochód w wielkości płacy minimalnej.

    Ale moze miec znaczenie dla wykazana fikcyjnosci.

    Przy 1/16 etatu mozna sie spokojnie pokazac w "pracy" przez 2 i pol godziny
    w tygodniu :)
    Co najwyzej ktos sie zdziwi, dlaczego za 1/16 dostaje az 849 zl :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2005-09-20 12:30:20
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    SDD wrote:

    > Co najwyzej ktos sie zdziwi, dlaczego za 1/16 dostaje az 849 zl :)

    Bo to wysokiej klasy specjalista i liczy sobie 150 zeta za godzinę ;)

    Zalezy jaka branża oczywiście i jaki "układ"