  • 1. Data: 2004-08-17 12:53:54
    Temat: ubezpieczenie OC
    Od: bonq<g...@b...pf.pl>

    Witam wszystkich,

    Pozmieniały się teraz przepisy i nie wiem jak teraz wyglada kwestia OC.
    Jezeli zmienia sie auto - sprzedaje jedno a kupuje nastepne - to jak wyglada
    kwestia OC jesli sprzedawca chce zebym zrezygnowal z jego ubezpieczenia?
    czy ktoś wie jak napisac oswiadczenie o zrezygnowaniu z OC przy
    sprzedazy/zakupie auta ....
    dzieki za wszelka pomoc
    pozdrawiam
    bonq

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-08-18 07:14:09
    Temat: Re: ubezpieczenie OC
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bonq" <g...@b...pf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wyglada
    > kwestia OC jesli sprzedawca chce zebym zrezygnowal z jego ubezpieczenia?
    znaczy kupujacy chce?:-)

    > czy ktoś wie jak napisac oswiadczenie o zrezygnowaniu z OC przy
    > sprzedazy/zakupie auta ....

    U mnie (w firmie) agent, po okazaniu dokumentu zakupu (czyli potwierdzeniu,
    ze firma jest posiadaczem pojazdu) wypisuje informacje, ze OC z dniem takim
    i takim przechodzi na nowego wlasciciela (firme) i tyle. Ty sam chyba nie
    mozesz tekiego oswiadczenia napisac, poniewaz zmieniaja sie strony umowy z
    ubezpieczycielem.

    pozdrawiam
    LG

  • 3. Data: 2004-08-18 11:30:45
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    zgodnie z nowymi przepisami, kupujący samochód ma prawo korzystania z oc
    sprzedającego aż do końca jego ważności. ale moze z tego prawa zrezygnować
    pisząc oświadczenia (treść takowego jest dowolna) wówczas sprzedający udaje
    się do ubezpieczyciela i albo odbiera pieniądze za niewykorzystany okres,
    albo przepisuje na ubezpieczenie następnego auta.

    pozdrawiam
    monika

  • 4. Data: 2004-08-18 11:46:17
    Od: "/slawek:c.n." <w...@W...pl>

    Dnia 18-08-2004 13:30, Użytkownik Kalina napisał:

> [...]
    > się do ubezpieczyciela i albo odbiera pieniądze za niewykorzystany okres,
    > albo przepisuje na ubezpieczenie następnego auta.

    Czy możesz podać namiary tego przepisu (nazwę aktu, dziennik ustaw albo
    coś)? Z góry dziękuję.

  • 5. Data: 2004-08-18 12:49:34
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Użytkownik "/slawek:c.n." <w...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Czy możesz podać namiary tego przepisu (nazwę aktu, dziennik ustaw albo
    > coś)? Z góry dziękuję.

    szczegółowe informacje znajdziesz tu (patrz art. 31.1):
    http://www.link4.pl/_files/Link4_OWU_OCPP.pdf

    pozdrawiam
    monika

  • 6. Data: 2004-08-18 13:18:10
    Od: "/slawek:c.n." <w...@W...pl>

    Dnia 18-08-2004 14:49, Użytkownik Kalina napisał:

> [...]
    >
    > udaje

    > okres,

    > szczegółowe informacje znajdziesz tu (patrz art. 31.1):

    Dzięki.
    Z tego co tam jest napisane nie chodzi o oświadczenie lecz o
    wypowiedzenie umowy. Nabywca sobie może sprzedającemu oświadczać jednak
    wobec zakładu ubezpieczeń takie oświadczenie IMO nic nie jest warte. Ja
    to widzę tak, że kupujący pisze w przytomności sprzedającego
    wypowiedzenie umowy ubezpieczenia z zakładem ubezpieczeń jako adresatem
    i oddaje to sprzedającemu. Sprzedający sam wysyła to do zakładu
    ubezpieczeń i wtedy może mieć pewność, że kupujący nie robi go w
    bambuko. Nie zmienia to jednak faktu, że przez 30 dni nabywca korzysta z
    polisy zbywcy. Nieźle nakiełbaszone. Jak jeszcze na okres po sprzedaży
    dochodzi zapłaty raty składki to trzeba szybko powiadomić zakład
    ubezpieczeń (najlepiej w dniu sprzedaży) bo może się okazać, że trzeba
    opłacić ubezpieczenie za samochód którego się już nie ma.
    Ciekawy jest art 32 ust 2 - jeżeli nowy właściciel wyrządzi szkodę w
    dniu dokonania transakcji to poprzedni właściciel ma za to płacić?

  • 7. Data: 2004-08-18 20:03:35
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Dzięki.
    > Z tego co tam jest napisane nie chodzi o oświadczenie lecz o
    > wypowiedzenie umowy.

    w formie oświadczenia :)

> [...]
    > i oddaje to sprzedającemu. Sprzedający sam wysyła to do zakładu
    > ubezpieczeń i wtedy może mieć pewność, że kupujący nie robi go w

    To wynika z logicznego rozumowania chyba :)
    Mówisz dokładnie to samo co ja, tylko innymi słowami : )

    Monika
    gg 5452359

  • 8. Data: 2004-08-21 16:32:55
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    /slawek:c.n. napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >ubezpieczeń (najlepiej w dniu sprzedaży) bo może się okazać, że trzeba
    >opłacić ubezpieczenie za samochód którego się już nie ma.

    Jeżeli już istnieje obowiązek ubezpieczenia na okoliczność szkód
    powstałych w wypadkach komunikacyjnych, to moim (i nie tylko) zdaniem
    ubezpieczony powinien być raczej (ew. do wyboru) kierujący z tytułu
    kierownia pojazdem a nie pojazd z tytułu posiadania go przez kogoś.
    Można by wtedy uniknąć wielu podobnych problemów.

    >Ciekawy jest art 32 ust 2 - jeżeli nowy właściciel wyrządzi szkodę w
    >dniu dokonania transakcji to poprzedni właściciel ma za to płacić?

    Płaci ten, kto wg przepisów jest odpowiedzialny... Ciekawe, czy można
    wtedy dochodzić od kupującego odszkodowania w procesie cywilnym?
    --
    Arek

  • 9. Data: 2004-08-23 15:16:33
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > ubezpieczony powinien być raczej kierujący z tytułu
    > kierownia pojazdem a nie pojazd z tytułu posiadania go przez kogoś.

    To by wymagało gruntownej reformy tegoż ubezpieczenia.
    Inna sprawa, że nie sposób przecenić słuszności powyższej
    propozycji. W końcu to człowiek popełnia wypadek a nie
    jego samochód.

    > Można by wtedy uniknąć wielu podobnych problemów
    Ale byłyby nowe. Np. płaciłby kierowca a nie właściciel.
    Bo niby dlaczego mam płacić skoro nie mam prawa jazdy
    więc nie prowadzę? Albo - mam 3 auta ale na raz moge jechać
    tylko jednym więc płacę za jeden. Itd itd....

    PawelZ