  • 1. Data: 2003-01-05 19:09:22
    Temat: ulga budowlana- rozliczenie za 2002
    Od: "Jagoda" <m...@o...pl>

    w 2002 roku remontowałem łazienkę, w mieszkaniu własnościowym w którym
    jestem zameldowany, ale nie jestem jego włascicielem.

    Faktury brałem na siebie, czy moge odliczyc je teraz w swoim rozliczeniu za
    2002????

    Czekam na szybką odpowiedź
    Dzieki z góry
    Piotr

  • 2. Data: 2003-01-05 20:51:32
    Temat: Re: ulga budowlana- rozliczenie za 2002
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jagoda" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jestem zameldowany, ale nie jestem jego włascicielem.
    >
    > Faktury brałem na siebie, czy moge odliczyc je teraz w swoim rozliczeniu

    Dla realizacji tzw. odliczeń remontowych od PDoOF niezbędny jest tytuł
    prawny do mieszkania (lokalu, domu). Tytułem takim zameldowanie nie jest.
    Zameldowanie jest tylko zgłoszeniem gdzie jesteś (każde totalitarne państwo
    dąży do powszechnej inwigilacji obywateli i zgłoszenie gdzie jesteś jest
    jedną z form takiej inwigilacji).
    Ale w swojej lojalności wobec tego państwa zapomniałeś zapewne, że od
    ....... lat/miesięcy (odpowiednio wstawić i niepotrzebne skreślić) masz z
    właścicielem mieszkania umowę użyczenia mieszkania/pokoju/łazienki
    (niepotrzebne skreślić) i zapewne użyczający jest członkiem Twojej rodziny
    (albo Ty jego rodziny - niepotrzebne skreślić). A umowa użyczenia jest
    tytułem prawnym do lokalu. Przedmiot użyczenia, jeśli nie jest
    wykorzystywany do celów DG przez biorącego w użyczenie nie jest wirtualnym
    przychodem (to taki potworek prawny wymyślony przez właścicieli tego
    państwa - art. 16 Ustawy o Podatku Dochodowym od Osób Fizycznych - gdzie
    obie strony umowy użyczenia płacą podatek dochodowy mimo braku u każdej ze
    stron dochodu) i z tej strony "kuku" Ci nie grozi. A więc należy odszukać
    odpowiednie dokumenty (o których zapewne zapomniałeś, że istnieją) i zabrać
    tym ............ ( wstawić w zależności od psychicznego lub/i seksualnego
    stosunku do tego państwa) 19 % poniesionych wydatków.
    AR.