  • 1. Data: 2003-04-02 11:58:43
    Temat: ulga budowlana, sprzedaz mieszkania i splata kredytu
    Od: "JAREMA" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam jedno pytanie dotyczące przepisów ulgi budowlanej. Otóz prawa do
    ulgi nabyłem w roku 2002, kupiłem mieszkanie w budowanym bloku za środki
    z kredytu hipotecznego, który spłaciłem w 2003 środkami ze sprzedanego
    spóldzielczego mieszkania własnościowego.
    I teraz pytanie:
    W świetle ustawy art.21 ust1 pkt 32e przychody ze sprzedaży mieszkania
    są zwolnione z opodatkowania w części wydatkowanej na spłatę kredytu lub
    pożyczki zaciągniętych na cele mieszkaniowe (termin 24 miesięcy mnie nie
    dotyczy, to był krótszy termin)
    Zgodnie z art.27a (obow. w 2002) ust.17 pkt 1 kwotę przysługujących
    odliczeń od podatku pomniejsza się o 10% wydatków pokrytych przychodami
    zwolnionymi z opodatkowania na podstawie art.21 ust.1 pkt 32a i b
    przychody ze sprzedaży mieszkania są zwolnione z opodatkowania w części
    wydatkowanej na zakup mieszkania w budowanym budynku).
    Punktu 32 a i b, ale nie e, czyli spłatu kredytu.
    Czyli teoretycznie nie powinienem zmniejszać ulgi, ani płacić podatku od
    sprzedanego mieszkania. Słyszałem jednak, że znajomy znajomego musiał w
    podobnej sytuacji zapłacić podatek.
    Czy ktoś może mi wyjaśnić, czy mam rację, a jeśli podatek jednak trzeba
    zapłacić to na jakiej podstawie?
    Z góry dziękuję i pozostaję z poważaniem
    Artur

  • 2. Data: 2003-04-04 10:50:16
    Od: Artur <m...@a...wp.pl>

    Czy naprawdę nikt nie wie, czy powinienem płacić ten podatek od sprzedaży
    mieszkania?
    Pzdr
    Artur