  • 1. Data: 2002-05-14 05:31:14
    Temat: ulga na przewodnika inwalidy
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    chce zrobic korekte PIT inwalidy za 2001
    zgodnie z ustawa , mozna odliczyc przewodnika osob
    z niepelnosprawnoscia narzadu ruchu zaliczonych do I gr. inwalidztwa
    ponoszone
    przez inwalide , w roku 2001 mozna odliczyc kwote 2100zl
    jednak podatnik powinien wykazac nazwiska osob kt byly przewodnikami
    poniewaz
    opiekunowie ktorzy otrzymali pieniadze z tego tytuly musza je opodatkowac

    Pytanie --- jesli podam ucznia szkoly sredniej jako przewodnika kt. nie
    mial zadnych dochodow w 2001,, to bedzie US sprawdzal czy ten uczen zlożyl
    PIT , bo do 2500 zl dochodu mozna nie skladac PIT

    czy mam racje

    jacek

  • 2. Data: 2002-05-14 12:03:20
    Temat: Re: ulga na przewodnika inwalidy
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Uczeń nie uczeń podatki każdy musi płacić w imię Czerwonej Rewolucji!
    Na temat nie składania PIT to raczej nie słyszałem. Każdy dochód trzeba
    wykazać, tylko nie od każdej kwoty trzeba zapłacić podatek (tzw. kwota
    wolna).
    Może ktos potwierdzi lub skoryguje?
    Dochody nieletnich wykazują rodzice w swoim PIT-cie w odpowiedniej rubryce
    pt."dochody nieletnich".
    Poza tym wydaje mi się, że z takim przewodnikiem powinna być spisana umowa
    np. zlecenie i od tego co miesiąc płacone zaliczki na podatek.

    WS

    Użytkownik jacek <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:abq7bs$e8o$...@n...tpi.pl...

  • 3. Data: 2002-05-14 13:15:29
    Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zlożyl
    > PIT , bo do 2500 zl dochodu mozna nie skladac PIT

    Przecież wydatki te nie wymagają dokumentowania...

    ERY