  • 1. Data: 2002-05-14 05:45:39
    Temat: spadek a podatek
    Od: "kesser" <k...@w...pl>

    Witam!
    Jestem malo zorientowany w sprawie spadkow wiec mam pare pytan.
    Sprawa wyglada tak mieszkanie spoldzielcze wlasnosciowe zostalo przepisane
    na mnie aktem notrialnym. (jestem w III gr. pokrewienstwa tzw. piata woda po
    kisielu)
    Zmarlej az zmarl 10 lat temu dzieci nie mieli, on mial dzieci z pierwszego
    malzenstwa. Ponoc sprawa o zachoweg byla i juz dostali 10 lat temu.
    Jedyna zyjaca krewna zmarlej zrzeka sie swoich roszczen co do spadku.
    Wnosze do sadu o otwarcie testamentu.
    1) I co sie dalej dzieje jak to dlugo trwa?
    2) Jak jest teraz z tym podatkiem bo chyba bede musial zaplacic podatek?
    3) To skoro do zamkniecia sprawy bede musial ponosic koszty zwiazane z tym
    mieszkaniem (oplaty) a w nim nie mieszkal to co zrobic by je legalnie
    wynajac (na dziko sasiedzi sa zbyt wscipscy)?Moze jest jakis paragraf w
    prawie spoldzielczym?
    4) Co zrobic by nie zaplacic tego podatku lub go zniwelowac w czesci od
    spadku bo i gdzie taka kase znajde najac zycie to nie bedzie to kwota np do
    500 PLN?
    Z gory dzieki za wszelka pomoc
    k...@w...pl
    P.S. czy mozliwe jest by notariusz pobral ten podatek przy spozadzaniu
    testamentu? Gdzies wyczytalem ze jesli spadek przekazany jest aktem
    notarialnym to notariusz nalicza podatek odrazu?