  • 1. Data: 2002-05-13 17:33:06
    Temat: stowarzyszenie, darowizna a sprawa podatków
    Od: "hocus" <n...@d...gliwice.pl>

    Witam!

    Mam stowarzyszenie, które zrzesza kilka amatorskich sieci komputerowych.
    Chciałbym namówić jedną firmę na pewne darowizny na rzecz naszego
    stowarzyszenia. Mam w związku z tym pytanie - co firma z tytułu tej
    darowizny mogłaby odzyskać z fiskusa? Ile, jeśli wogóle, mogliby sobie
    odliczyć (od dochodu? podatku?). Czytałem gdzieś, że w odliczenia mogą pójść
    tylko darowizny na określone cele. Czy działalność tego typu stowarzyszenia
    dałoby się podciągnąć pod któryś z tych celów? (cele edukacyjne/działania
    społeczne/???).

    Pozdrawiam
    Hocus

  • 2. Data: 2002-05-13 19:17:51
    Temat: Re: stowarzyszenie, darowizna a sprawa podatków
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 13 maj 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >pójść tylko darowizny na określone cele. Czy działalność tego typu
    >stowarzyszenia dałoby się podciągnąć pod któryś z tych celów? (cele

    Przy odpowiednim statucie i udokumentowaniu wydatkowania tych pieniedzy
    na cele statutowe: tak. Stawialbym na edukacje.

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...