  • 1. Data: 2003-12-10 21:57:56
    Temat: likwidacja Kratki
    Od: "Macio" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    O Kratkach bylo juz wiele razy ale mam jedno pytanie
    Czy po likwidacji dzialalnosci mozna zmieniec samochod ciezarowy na osobowy
    bez zwrotu podatku Vat? lub zaplaty Vatu od wartosci samochodu?
    Samochodu nie sprzdaje uzytkuje go dalej nie interesuja mnie odliczenia (nie
    prowadze juz dzialanosci)
    Procedury znam jak to zrobic ale co z Vatem pani UM powiedziala ze nie
    powiadamiaja US o zmianie ale czy mam taki obowiazek ? Czy dopiero
    odprowadze VAt jak sprzedam samochod

    Macio

  • 2. Data: 2003-12-10 22:58:54
    Temat: Re: likwidacja Kratki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Dec 2003, Macio wrote:
    [...]
    >+ Czy po likwidacji dzialalnosci mozna zmieniec samochod ciezarowy na osobowy
    >+ bez zwrotu podatku Vat?

    Czekaj, a chcesz *nie zapłacić* VATu (o ile odliczyłeś przy zakupie)
    w momencie zamykania DG ?

> [...]
    >+ Procedury znam jak to zrobic ale co z Vatem pani UM powiedziala ze nie
    >+ powiadamiaja US o zmianie ale czy mam taki obowiazek ?

    Obowiązek czego ??
    Przyjmując pi razy oko (jakbyś po polsku napisał *jaką* działalność
    zamknąłeś to byś życie grupowiczom ułatwił !) że to było KPiR+VAT, to:
    - powinieneś był sporządzić remanent dla celów podatku dochodowego,
    zgłaszając go zdaje się (nie mam zdrowia zaglądać do rozporżadzenia)
    uprzednio w US, obejmując nim również wyposażenie
    - z zastosowaniem ułamków wszelakich zgodnie z ustawą dodać wyniki
    remanentu do "końcowego" PIT-5 (tam jest taka osobna rubryka
    pod koniec, jak masz pod ręką to zajrzyj !)
    - zrobić remanent VAT od tego co ci zostało - ww. remanent dla celów
    PD nie obejmuje ŚT (te zostają w ewidencji ŚT !!), ale jak razy
    kilka wywałkowano - VAT trzeba odprowadzić, i to "od wszystkiego" !
    Na szczęście wycena może być "rynkowa".

    A tak wracając do obowiązku: o czym poinformowałeś US a o czym nie ?

    >+ Czy dopiero odprowadze VAt jak sprzedam samochod

    Nic z tych rzeczy :(
    Jak się wyrejestrujesz z VAT to byś go już nie odprowadził.
    No i każde "wyjście" z VAT skutkuje koniecznością odprowadzenia
    tegoż VATu od wszystkiego, od czego był odliczony (z uwzględnieniem
    "wartości rynkowej" tego co było używane)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-12-11 08:04:24
    Od: "MAcio" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Przepraszam wyrazilem sie nieprecyzyjnie
    Dzialalnosc KPiR+Vat ale zostala zawieszona a nie zlikwidowana w zwiazku z
    czym nie bylo remenentu i odprowadzenia Vatu.
    Wiec pytanie jest takie
    Czy zmiana sposobu uzytkowania samochodu z ciezarowego na osobowy rosci
    obowiazek zaplacenia Vatu w momecie przerejestrowywania.
    Samochod nie zostaje sprzedany !!!

    MAcio

  • 4. Data: 2003-12-13 11:22:16
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

> [...]
    > Czy zmiana sposobu uzytkowania samochodu z ciezarowego na osobowy rosci
    > obowiazek zaplacenia Vatu w momecie przerejestrowywania.

    Jesli samochód kupiony był z fabryczną homologacją, to (z tego co mi
    wiadomo, ale moge się mylić) nie przerejestrujsz już go z ciężarowego na
    osobowy. Nie jestem pewny, czy nawet nowy nabywca, choćby nie miał DG, jest
    w stanie to zrobić.

    Tomek

  • 5. Data: 2003-12-13 16:03:59
    Od: "Macio" <m...@p...onet.pl>

    > Jesli samochód kupiony był z fabryczną homologacją, to (z tego co mi
    > wiadomo, ale moge się mylić) nie przerejestrujsz już go z ciężarowego na
    > osobowy.

    Samochod byl kupiony w 1999 r i wtedy jeszcze nie bardzo wiadomo bylo co
    potrzeba ot taka wolna amerykanka wiec w karcie pojazdu mam samochod osobowy

    MAcio

  • 6. Data: 2003-12-13 18:45:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    bylo co
    > potrzeba ot taka wolna amerykanka wiec w karcie pojazdu mam samochod

    To jak odliczyłeś ten VAT od osobowego?

  • 7. Data: 2003-12-15 07:21:38
    Od: "MAcio" <m...@p...onet.pl>

    > To jak odliczyłeś ten VAT od osobowego?

    NOrmalnie po wstawieniu kratki mozna bylo wtedy zarejestrowac jako ciezarowy
    nie trzeba bylo miec homologacji.Ten przepis o homologacji pojawil sie
    dopiero chyba dwa lata pozniej

    MAcio

    PS. Czy ktos wie czy nie co z moim pytaniem?