  • 1. Data: 2002-06-05 15:16:23
    Temat: umowa o dzieło, kontrakt managerski, DG, ZUS? - pomocy!!!
    Od: "ANIA" <j...@w...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów,

    poczytałam trochę i nie powiem nie rozumiem za dużo :-/, wiec chciałabym
    prosic o pomoc...

    Przymierzam sie do pierwszej pracy...
    Moj "ewentualny" pracodawca chce mnie zatrudnic w firmie ale... nie padło
    ani jedno słowo "umowa o prace" natomiast padało szereg innych okresleń -
    "umowa o dzieło", "umowa zlecenia", "kontrakt managerski", rozpoczęcie
    przeze mnie działalności gospodarczej... (nie był jeszcze zorientowany na
    formę)
    Rozumiem, że Jemu sie to opłaca bardziej, ale co mam zrobić i co wybrac żeby
    i mnie sie to opłacało???
    Co ze składką ZUS?
    Czy studia podyplomowe lub doktoranckie cos by tu pomogły???
    Zaznaczam że jeszcze jestem studentka - do wrzesnia i na razie panną
    (rownież do września).
    Do moich zadań miałoby należeć negocjowanie kontraktów handlowych.

    Bardzo prosze o pomoc - sprawa niezwykle pilna.
    Z góry dziekuję.

    Agnieszka.

  • 2. Data: 2002-06-05 15:57:52
    Od: "ANIA" <j...@w...pl>

    tyle znalazłam w ustawie o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym:
    art. 24 pkt.2:
    "Za osobę wykonującą pracę na podstawie umowy zlecenia lub umowy agencyjnej
    oraz za osobę z nią współpracującą składkę jako płatnik oblicza, pobiera z
    dochodu ubezpieczonego i odprowadza zleceniodawca"

    Czy to oznacza, że przy umowie zlecenie lub umowie agencyjnej ZUS zapłaci za
    mnie mój pracodawca = zleceniodawca???

    A.

  • 3. Data: 2002-06-05 20:39:01
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    > Czy to oznacza, że przy umowie zlecenie lub umowie agencyjnej ZUS zapłaci
    za
    > mnie mój pracodawca = zleceniodawca???

    Jeżeli jestes studentka do 26 lat to nie płaci się za ciebie składek na
    ubezpieczenia społeczne, ani zdrowotne w przypadku umowy zlecenia czy
    agencyjnej.

    Natomiast gdy nie spełniasz powyższego warunku to płacicie po połowie
    składki na uezpieczenia społeczne.

    Najkorzystniejsza jest umowa o prace na czas nieokreślony :)

  • 4. Data: 2002-06-05 20:56:07
    Od: "ANIA" <j...@w...pl>

    :)
    tyle to ja wiem, ze najlepiej na czas nieokreślony, ale takiej oferty nie
    było (niestety)

    Heh, i co ja powinnam w tej sytuacji zrobić?

    Chciałabym cos zarobic a nie wplątac sie w koszty..,
    pozdrawiam. A.

  • 5. Data: 2002-06-05 21:44:20
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jun 2002, ANIA wrote:
    [...]
    >+ Czy to oznacza, że przy umowie zlecenie lub umowie agencyjnej ZUS zapłaci za
    >+ mnie mój pracodawca = zleceniodawca???

    Tak, o ile to jedyne twoje źródło dochodu.
    W sprawie formalnej: zleceniodawca (tylko), umowa o pracę
    jest o pracę :) IMO "zatrudniający" ujdzie !

    Pozdrowienia, Gotfryd