  • 1. Data: 2005-04-14 12:12:51
    Temat: umowa zlecenia...
    Od: "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>

    Pytalem ostatnio o umowe o dzielo, a teraz chcialbym sie dowiedziec o pewne
    sprawy zwiazane z umowa zlecenia. Szukalem w internecie troche ale nie
    widzialem tego:
    1)Czy przy umowie zlecenia tez nie trzeba placic ZUS'u ani takich tam?
    2)Jak wyglada sprawa z podatkiem?
    3)Czy jesli pisze programy komputerowe to lepiej na umowe zlecenia czy umowa
    o dzielo (oile sie da taka).

    Pozdrawiam
    man

  • 2. Data: 2005-04-14 12:30:51
    Temat: Re: umowa zlecenia...
    Od: "..::Michał::.." <u...@o...pl>

    Thu, 14 Apr 2005 14:12:51 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, manbez spamu
    napisał(a):
    Ja juz jestem leń.
    ale tobie sie nie chcialo nawet 2 postów niżej poczytać.
    Sam rozpocząłem wątek o umowie zleceniu.

    1) jeśli nie pracuesz niegdzie indziej i nie jestes studentem
    to płacisz wszystkie zusy.

    2) jesli pracujesz gdzies indziej i masz tam wiecej niz min krajowa to
    placisz tylko zdrowotne

    3) jesli jestes studentem do 26 roku zycia to 0 dla ZUS.

    --
    ..::Michał::..

  • 3. Data: 2005-04-15 01:40:54
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

    > 1)Czy przy umowie zlecenia tez nie trzeba placic ZUS'u ani takich tam?

    Trzeba

    > 3)Czy jesli pisze programy komputerowe to lepiej na umowe zlecenia czy
    > umowa
    > o dzielo (oile sie da taka).

    Najlepiej na umowę o dzieło z przeniesieniem autorskich praw majątkowych, bo
    wtedy masz 50% kosztów uzyskania przychodu i nie płacisz ZUS-u. W praktyce
    oznacza to, że jedyne co płacisz państwu to podatek od połowy wynagrodzenia.

  • 4. Data: 2005-04-15 01:44:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Piter wrote:

> [...]
    > oznacza to, że jedyne co płacisz państwu to podatek od połowy wynagrodzenia.

    Oraz nie odkładasz nic na emeryturę.
    A na starość najlepiej się od razu zastrzelić.

  • 5. Data: 2005-04-15 02:17:24
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

    Wiesz, odkładać to ja radzę w III filarze :-))
    Ufam, że prywatne firmy będą lepiej zarządzały tymi pieniędzmi, niż ZUS,
    który nota bene wydaje je na bieżąco.

    Poza tym jestem za wolnością jednostki :-)

  • 6. Data: 2005-04-15 12:44:55
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Piter wrote:
    > Wiesz, odkładać to ja radzę w III filarze :-))
    > Ufam, że prywatne firmy będą lepiej zarządzały tymi pieniędzmi, niż ZUS,
    > który nota bene wydaje je na bieżąco.

    Tez radze, ale dodatkowo, a nie zamiast. Po za tym połowo ZUS pochodzi z
    kieszeni pracodawcy, a nie pracownika, nie zapominaj o tym.
    Chyba, ze na zlecenie dostaniesz wlasnie tyle kasy wiecej.

    > Poza tym jestem za wolnością jednostki :-)

    Ja tez, dlatego jestem za tym, aby ludzie zaczeli myslec co robia, a nie
    brali to co daje im 5 zlotych wiecej teraz i 300 zl mniej pozniej.
    Jedni o tym wiecej, ale wiekszosc nie.