  • 1. Data: 2004-11-30 06:18:24
    Temat: umowa zlecenie
    Od: z...@z...zet (Zet)

    Witam,

    Prosilbym szanowne grono o wytlumaczenie (w wersji "dla opornych" jak do
    jasnej cholery zatrudnic kogos na umowe zlecenie. Mam DG,
    robie to pierwszy raz. Jakies 100-200zl za m/c na okolo 6 miesiecy.
    Z tego co wiem musze wypelnic ZUA, RCA, DRA. Z tym,ze dotychczas
    DRA to mi raz wypelnila pani z ZUS i potem juz myslalem,ze oprocz
    placenia mam wolne...Osoba ktora chce zatrudnic nie pracuje nigdzie i
    nie jest studentem (czyli place ubezpieczenie itd).

    No i pytanie, czy ktos moglby mi pomoc w spelnieniu dobrego uczynku i
    wytlumaczyc jak wypelnia sie te cholerne dokumenty zusowskie (i moze
    jak ksieguje sie UZ w kpir) oraz PIT-4 (ktory bodajrze skladam razem
    z moim PIT-5?) ?

    Bylbym zobowiazany.

    Pozdrawiam
    Zet

  • 2. Data: 2004-11-30 06:32:45
    Temat: Re: umowa zlecenie
    Od: "Marcin" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Zet" <z...@z...zet> napisał w wiadomości
> [...]
    > jasnej cholery zatrudnic kogos na umowe zlecenie. Mam DG,
    > robie to pierwszy raz. Jakies 100-200zl za m/c na okolo 6 miesiecy.

    Podpisujesz Umowe zlecenie z oświadczeniem o tym, że dana osoba nigdzie nie
    pracuje

    > Z tego co wiem musze wypelnic ZUA, RCA, DRA. Z tym,ze dotychczas

    Najpierw musisz ją zarejstrować ZUS-ZUA (kod tytułu ubezbieczeń 041000 -
    jeśli praca będzie wykonywana w miejscu prowadzenia działalności przez
    Ciebie)

    Potem co miesiąc do 15 dnia wypełniasz RCA, wktórym wykazujesz siebie i
    osobę na um.zlecenie oraz DRA, w którym wykazujesz tylko sumy z RCA (jeśli
    nie ma innych załączników)

    > No i pytanie, czy ktos moglby mi pomoc w spelnieniu dobrego uczynku i

    oraz PIT-4 (ktory bodajrze skladam razem
    > z moim PIT-5?) ?

    Co do PIT-u to nie jestem pewien ale jeśli jest tylko umowa zlecenie to nie
    musisz składać (głowy nie dam uciąć) a jeśli składasz to na drugiej stronie
    na wypełniasz tylko jedną pozycję o wysokości podatku. Termin 20-ty każdego
    miesiąca łącznie z za grudzień

  • 3. Data: 2004-11-30 08:46:02
    Od: z...@z...zet (Zet)

    Marcin <m...@i...pl> wrote:

    > U?ytkownik "Zet" <z...@z...zet> napisa" w wiadomo?ci

    > Podpisujesz Umowe zlecenie z o?wiadczeniem o tym, ?e dana osoba nigdzie nie
    > pracuje

    > Najpierw musisz j? zarejstrowaae ZUS-ZUA (kod tytu"u ubezbiecze? 041000 -
    > je?li praca b?dzie wykonywana w miejscu prowadzenia dzia"alno?ci przez
    > Ciebie)

    A jesli nie bedzie, bo miejsce dowolne, byle bylo ?

    > Potem co miesi?c do 15 dnia wype"niasz RCA, wktórym wykazujesz siebie i
    > osob? na um.zlecenie oraz DRA, w którym wykazujesz tylko sumy z RCA (je?li
    > nie ma innych za"?czników)

    Wskazujesz siebie,tzn. na RCA wypelniam dla siebie, jakbym byl
    ubezpieczonym,a na DRA jako platnik,tak ?

    Problem mam z wypelnieniem pola "wymiar pracy" ???/

  • 4. Data: 2004-11-30 22:00:43
    Od: "Marcin" <m...@i...pl>

    > A jesli nie bedzie, bo miejsce dowolne, byle bylo ?

    to wtedy kod jest 041100 poczytaj
    http://www.zus.pl/ref_99/porad3/default.asp?rozdz=rc

    > Wskazujesz siebie,tzn. na RCA wypelniam dla siebie, jakbym byl
    > ubezpieczonym,a na DRA jako platnik,tak ?

    Tak w rca wypelniasz jako ubezpieczony z kodem 051000(jesli nie masz praw do
    renty i emerytury)
    a w dra w pierwszych pozycjach wypelnisza dane jako platnika (uwaga nie
    wypelniasz juz pozycji tych które dotycza podstawy i skladek na
    ubezpieczenia w czesci chyba XI