  • 1. Data: 2004-01-15 17:28:26
    Temat: umowa zlecenie, czy o dzieło, zdrowotne ???
    Od: "oti" <o...@g...pl>

    w listopadzie zatrudnialem kierownika budowy, wystawil rachunek zaplacilem
    zaliczke do us - pytania:

    1. czy moge kierownika budowy zatrudnic na umowe o dzielo ???
    2 jeżeli nie - nie zaplacilem zdrowotnego - co poczać
    - zaplacic teraz ??? wiem ze zdrowotne trzeba zglosic i zaplacic w ciagu
    7 dni
    - jezeli zglosze czy przyjmą takie zgłoszenie w zusie ??
    - w skarbówce musze skorygowac deklaracje (pomniejsza sie zaliczka)??

    3 czy poprostu spisac umowe o dzielo...

    facet pracuje w innej firmie na pełen etat

    Jak sytuacje rozwiazac ???

  • 2. Data: 2004-01-15 17:53:46
    Temat: Re: umowa zlecenie, czy o dzieło, zdrowotne ???
    Od: sonia <a...@t...pl>

    Ja bym to zostawiła tak jak jest. Tylko radzę opisać dokładnie wykonaną czynność, tak
    żeby to napradę było dzieło i że by nikt nie miał co do tego wątpliwości. Przecież
    nikt nie będzie sprawdzał co kierownik budowy naprawdę zrobił.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 3. Data: 2004-01-15 18:15:10
    Od: "M" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "oti" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 3 czy poprostu spisac umowe o dzielo...
    >
    > facet pracuje w innej firmie na pełen etat

    Jeżeli to jest jednorazowe zatrudnienie i powstało z tego jakieś "dzieło" to
    na umowę o dzieło. Jeżeli na umowę zlecenie to należałoby zrobić korektę
    deklaracji i zapłacic zdrowotne i odsetki ustawowe do ZUS :).

  • 4. Data: 2004-01-15 18:22:25
    Temat: Re: Re: umowa zlecenie, czy o dzieło, zdrowotne ???
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik sonia napisał:
> [...]
    > wykonaną czynność, tak żeby to napradę było dzieło i że by nikt nie
    > miał co do tego wątpliwości. Przecież nikt nie będzie sprawdzał co

    Ale dokładnie wiadomo co kierownik budowy robi na budowie.
    Definiuje to prawo budowlane.
    Jeżeli nie robi tego co powinien trobić kierownik budowy - nie sprawuje
    nadzoru nad budową - to to nie jest kierownik budowy.

    Nadzów jest kwestią starannego działalnia a nie efektu. Umowa starannego
    działania to umowa zlecenie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk