  • 1. Data: 2002-01-10 15:36:16
    Temat: Amortyzacja cd z dnia 02-01-07
    Od: "Krzysztof Blejczak" <w...@w...pl>

    Pyt: "witam mam pytanko czy jset jaki legalny sposób na powtórną amortyację
    samochodu który był już zamortyzowany"
    ---
    Bzdura, bzdura, totalna bzdura!
    Przepraszam, ale jak słyszę takie herezje......

    Maddy
    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk

    Mój ostatni post zakończony emotikonem :-) nie był żartem ani tym bardziej
    bzdurą. To o czym pisałam nie jest nowością więć nie rozumiem skąd to
    zdziwienie i oburzenie, tym bardziej ędące świadectwem nieznajomości tematu.
    Powtarzam jeszcze raz, a lepiej zacytuje tekst z Dwutygodnika dla księgowych
    i praktyków podatkowych "Przegląd Podatku Dochodowego" nr 12 (60) z dnia
    20-06-2001 r. Wydawnictwo podatkowe"GOFIN"

    "Dla podwyższenia wartości początkowej , w wyniku ulepszenia środka
    trwałego, bez znaczenia jest czy ulepszony środek trwały jest amortyzowany,
    czy też jego amortyzacja została zakończona. Ulepszenie składnika majątku,
    który został już w całości zamortyzowany powoduje ponowne naliczanie odpisów
    amortyzacyjnych od wartości początkowej brutto powiększonej o wartość
    ulepszenia."

    Oczywiste jest że mówimy o ulepszeniu powyżej 3500 zł, i trzeba pamiętać że
    amortyzacja ulepszonego środka trwałego powinna być dokonywana przy
    zastosowaniu tej samej metody amortyzacji.

    Jak by nie patrzeć jest to legalny sposób na powtórną amortyzację, więc nie
    mówcie że nie ma takiej mozliwości. a poprzez ulepszenie rozumiemy wydatki
    na przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub modernizację. W
    przypadku samochodu najlepsza byłaby rekonstrukcja lub modernizacja czyli
    albo odtworzenie albo jego unowoczesnienie, a pod tymi pojeciami mieści się
    wiele.

    Krzysztof Blejczak (vell Beata) - fajne określenie,po prostu korzystam z
    maila mojego chłopaka.

  • 2. Data: 2002-01-10 15:53:54
    Temat: Re: Amortyzacja cd z dnia 02-01-07
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

> [...]
    się
    > wiele.
    >
    > Krzysztof Blejczak (vell Beata) - fajne określenie,po prostu korzystam z

    Wszystko gra, poza jednym: odtworzenie, rekonstrukcja można nazwać remontem.
    A remont jest przywróceniem do stanu poprzedniego. Nie jest to inwestycją
    (wg ujęcia do końca 2001 roku - bo teraz inwestycje mają trochę inne
    znaczenie - wg ustawy o rachunkowości) czy nakładem, a więc nie podlega
    amortyzacji - jest kosztem uzyskania przychodów - bezpośrednim.
    Nie zmienia to istoty Twojego stanowiska, ale jest takim drobniutkim
    sprostowaniem.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2002-01-10 16:41:09
    Od: "Krzysztof Blejczak" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Maddy, boska... Gdzie Ty widzisz powtórną amortyzację w przykładzie skądś
    > tam wziętym ???
    > Jeśli jadłaś obiad wczoraj a dzisiaj jesz kupiony przed chwilą, to czy
    jesz
    > powtórnie ten samo obiad ?
    > Pozdrawiam.
    ----
    Prosze nie porównuj obiadu z przepisami i to jeszcze polskimi. One nie
    zawsze są logiczne, a raczej jest to rzadkością.
    Nie chce mi sie już rozpisywać i tłumaczyć, a moja odpowiedź nie wzieła sie
    tylko ze " skądś tam wziętego przykładu" ale takze z praktyki!
    Krzysztof Blejczak (vell Beata)
    No i oczywiście pozdrawiam.

  • 4. Data: 2002-01-10 17:32:51
    Od: "Janusz" <j...@w...pl>

[...]
    J.

  • 5. Data: 2002-01-10 17:39:58
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

    > Prosze nie porównuj obiadu z przepisami i to jeszcze polskimi.

    A ja Was prosze odpowiadajcie pod cytatami. Interesuje mnie ten watek i
    czytam go ale robicie taki metlik ze nie wiem co kto napisal i do czego sie
    ustosunkowuje. Jeden odpowiada pod cytatami i tnie watki zbedne inny nad i
    nie tnie nic.

    Tnij watki i odpowiadaj pod cytatami. To taka mala prosba nie tylko moja
    zreszta.

    pozdrawiam
    waldi

  • 6. Data: 2002-01-10 23:52:03
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    --------
> [...]
    czyli
    > albo odtworzenie albo jego unowoczesnienie, a pod tymi pojeciami

    Przykro mi Beato, że postanowiłaś trwać w błędzie. Uważam, że
    "czytasz" w Przeglądzie Podatkowym więcej niż jest napisane, co może
    mieć dla Ciebie przykre konsekwencje.

    Maddy napisała Ci
    "Jeżeli ulepszymy środek trwały to bedziemy amortyzować tylko wartość
    ulepszenia, a nie wszystko od początku." i jak zwykle ma rację.

    Na przykładzie:
    -stawka 20%
    -wartości początkowa brutto 20.000
    -umorzenie dotychczasowe 20.000

    wartość ulepszenia 4.000 daje:
    -stawka 20%
    -wartości początkowa brutto 24.000
    -umorzenie dotychczasowe 20.000
    czyli efektywnie amortyzowane będzie tylko 4.000

    amortyzacja roczna = 20% od 24.000 = 4.800 (liczona od "nowej",
    powiększonej wartości brutto)
    rata miesięczna 4.800 / 12 = 400

    po 10-ciu miesiącach takiej amortyzacji - 10 * 400 = 4.000
    -wartość początkowa brutto 24.000
    -wartość umorzenia też 24.000
    i to koniec "ponownej" amortyzacji ulepszonego środka trwałego.

    ps. wybacz "łopatologię", ale inaczej nie można by było Cię przekonać.

    z pozdrowieniami
    Ryszard

  • 7. Data: 2002-01-11 08:11:37
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Janusz napisał(a):

> [...]
    > tam wziętym ???
    > Jeśli jadłaś obiad wczoraj a dzisiaj jesz kupiony przed chwilą, to czy jesz

    Januszu, odpowiedaja POD cytatem i śledź znaczniki!!! Przecież nie
    moją wypowiedź komentujesz, a Beaty, ale ponieważ odpowiadasz NAD
    cytatem, po prostu się pogubiłeś.
    Zmień ustawienia edytora. Nie bedziesz takich gaf popełniał.
    Boże, czy ja coś robiłam w poprzednim życiu, że ludzie mi to robią?

    Maddy
    ps. poniżej materiał do powtórnej analizy...

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-01-11 16:01:00
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zmień ustawienia edytora. Nie bedziesz takich gaf popełniał.
    > Boże, czy ja coś robiłam w poprzednim życiu, że ludzie mi to robią?

    I o to apelowalem w tym watku by uniknac takich wlasnie sytuacji.

    pozdrawiam
    waldi