  • 1. Data: 2005-06-10 11:24:59
    Temat: us i rejestracja DG a adres zamieszkania
    Od: #Techdan# <t...@o...pl>

    Witam grupowiczow.

    Czy ktos moze mi wyjasnic jak to jest. Mam zameldowanie stale na slasku.
    Adres tymczasowy oraz wpis do dzialalnosci gospodarczej jest na
    dolnymslasku. I teraz pytanie, bo nie wiem czy dobrze zrobilem, wpisalem
    adres zamieszkania na zgloszeniu DG do urzedu miasta taki jak adres
    stalego zameldowania natomiast dodalem adres siedziby glownej (czyli pod
    adresem tymczasowym).

    Dokument przeszedl przez urzad miasta, GUS i w koncu komplet dotarl do
    US pod ktory podlegam DG. US niestety twierdzi, ze wszystko jest
    wypelnione blednie, gdyz powinienem zalatwiac wzgledem adresu stalego
    zameldowania i w tamtejszym US skladac odpowiednie papiery.

    czy tak faktycznie powinno byc?

  • 2. Data: 2005-06-10 15:21:43
    Temat: Re: us i rejestracja DG a adres zamieszkania
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik #Techdan# napisał(a):

    > czy tak faktycznie powinno byc?

    w telegraficznym skrócie:

    - dochodowy rozliczasz tam gdzie masz miejsce stałego zameldowania

    - vat rozliczasz tam gdzie prowadzisz działalność

    Jacek (AlterNative)

    "... i tak łatwiej sie wymawia niż "uczciwy polityk."

  • 3. Data: 2005-06-10 16:37:03
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    > - dochodowy rozliczasz tam gdzie masz miejsce stałego zameldowania

    No co Ty???
    Zamieszkania, nie zameldowania.
    Gotfryd??? Ratuj! :)

  • 4. Data: 2005-06-10 18:35:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Jun 2005, Jarek wrote:

    > + Gotfryd??? Ratuj! :)

    ...i znowu oberwę za czepianie się ?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-06-11 11:51:37
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik Jarek napisał(a):

    > No co Ty???
    > Zamieszkania, nie zameldowania.
    > Gotfryd??? Ratuj! :)

    Spokojnie, prosze nie wzywać lekarza ;)
    Taki mały lapsus językowy.... :D

    Już się poprawiam:

    Urzędem właściwym w sprawie opodatkowania podatkiem dochodowym jest
    urząd skarbowy właściwy ze względu na *miejsce zamieszkania.* Jeśli w
    trakcie roku podatnik zmieni miejsce zamieszkania i przeniesie się na
    teren innego urzędu skarbowego, to w sprawie podatku decyduje miejsce
    zamieszkania lub pobytu w ostatnim dniu roku podatkowego (31 grudnia).

  • 6. Data: 2005-06-12 14:54:49
    Od: "Robert O." <r...@N...gazeta.pl>

    alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl> napisał(a):

> [...]
    > teren innego urzędu skarbowego, to w sprawie podatku decyduje miejsce
    > zamieszkania lub pobytu w ostatnim dniu roku podatkowego (31 grudnia).
    .

    Mam małą wątpliwość - jak jestem zameldowany na stałe w miejscu X, ale jak
    wynajmę mieszkanie w innym mieście i tam będę prowadzić DG - to tam składam
    do miejscowego US dokumenty PIT?
    I wszystkie dokumenty do założenia DG rejestruję w miejscowym Urzędzie
    Gminy ?
    Już sam nie wiem :(

  • 7. Data: 2005-06-12 18:08:48
    Od: #Techdan# <t...@o...pl>

    Robert O. napisał(a):
> [...]
    > do miejscowego US dokumenty PIT?
    > I wszystkie dokumenty do założenia DG rejestruję w miejscowym Urzędzie

    no i wlasnie mam podobny dylemat - przez 2 lata mialem wszystko OK.
    Przeprowadzilem sie do nowego mieszkania i nagle US kwestionuje adresy
    prowadzenia DG :(