  • 1. Data: 2005-06-10 11:17:40
    Temat: przychód tylko podatkowy
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    Sowarzyszenie nieodpłatnie koszysta z lokalu.
    W związku z tym powstaje przychód podatkowy.
    Czy ten wirtualny przychód powinien być ujmowany w
    księgach handlowych ?
    Jesli tak to na jakich kontach ?
    Z jednej strony nie może on wpływać na wynik, a z drugiej
    nie zwiększa ani aktywów ani pasywów.
    Czy ująć to tylko informacyjnie na kontach pozabilansowych
    ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2005-06-10 14:41:28
    Temat: Re: przychód tylko podatkowy
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Lipas" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Sowarzyszenie nieodpłatnie koszysta z lokalu.
    > W związku z tym powstaje przychód podatkowy.
    > Czy ten wirtualny przychód powinien być ujmowany w

    np. 765 Przychody z niedopłatnych świadczeń
    zapis np. Wn 765 Ma 765

    Spotkałem się z takim zapisem jak wyżej, ale również z ewidencją
    pozabilansową.
    Sam osobiście używam księgowania wn/ma na 765 i obrót konta dodaję do
    wyliczenia cit i IMHO jest to rozwiązanie najbardziej przejrzyste.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2005-06-13 10:22:48
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj ŁukaszKaliński,

    W Twoim liście datowanym 10 czerwca 2005 (16:41:28) można przeczytać:
    Ł> np. 765 Przychody z niedopłatnych świadczeń
    Ł> zapis np. Wn 765 Ma 765

    Ł> Spotkałem się z takim zapisem jak wyżej, ale również z ewidencjš
    Ł> pozabilansowš.
    Ł> Sam osobiście używam księgowania wn/ma na 765 i obrót konta dodaję do
    Ł> wyliczenia cit i IMHO jest to rozwišzanie najbardziej przejrzyste.

    Dziękuję bardzo, rzeczywiście to rozwiązanie wydaje się być
    ok.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas