  • 1. Data: 2006-09-14 21:21:17
    Temat: usługowe prowadzenie ksią rachunkowych - jakie wymagania
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Witam.
    W rozporządzeniu ministra finansów z dnia 18 lipca 2002 r. w sprawie
    uprawnień do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. (Dz. U. z dnia 29
    lipca 2002 r.)

    jest taki zapis:
    §§ 3. 1. Minister właściwy do spraw finansów publicznych wydaje certyfikat
    księgowy osobom fizycznym, które:
    .
    .
    .
    c) udokumentowały dwuletnią praktykę w księgowości, posiadają
    wykształcenie co najmniej średnie oraz złożyły z wynikiem pozytywnym egzamin
    sprawdzający kwalifikacje osób ubiegających się o certyfikat księgowy, zwany
    dalej "egzaminem".

    I niedawno czytałem wyjaśnienie, że za taką praktykę można uznac prowadzenie
    własnej dg ale z tego co pamiętam była tam mowa o 5 latach, tyle, że
    wymogiem było m.in składanie sprawozdań finansowych .
    Niestety nie mogę znaleźć źródła owego wyjaśnienia i nie wiem czy mi sie coś
    pokręciło czy faktycznie tak jest.
    Pytam więc czy prowadząc dg przez 5 lat i zdając egzamin o którym mowa w
    rozporządzeniu mogę prowadzić księgi rachunkowe czy coś przeoczyłem?
    (wykształcenie co najmniej średnie mam).

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2006-09-15 05:42:39
    Od: "cienki" <c...@w...pl>

    Witam

    Dokumentacja w twojej działalności gospodarczej musiała by być
    prowadzona w formie ksiąg rachunkowych tzw. pełna ksiegowość -
    bilanse, sprawozdania fianasowe, konta itp.

    pozdro
    cienki