  • 1. Data: 2005-09-16 22:43:05
    Temat: używanie konta firmowego do celów prywatnych
    Od: "Paweł" <U...@n...pl>

    Witam.
    Prowadszę DG na zasadach ogólnych (jednoosobowe biuro tłumaczeń).
    Czy wolno mi płacić za np. prywatne zakupy kartą płatniczą wystawioną na
    konto firmowe?

    Pozdrawiam.

    Mirek

  • 2. Data: 2005-09-19 05:37:54
    Temat: Re: używanie konta firmowego do celów prywatnych
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł" <U...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Prowadszę DG na zasadach ogólnych (jednoosobowe biuro tłumaczeń).
    > Czy wolno mi płacić za np. prywatne zakupy kartą płatniczą wystawioną na

    Tak/Nie.
    :-)

    Generalnie jest to konto firmowe, więc tylko zakupy firmowe.

    Jeżeli zdarzy się tak, iż z konta firmowego zapłacisz za prywatne zakupy, to
    ewentualne koszty takiej operacji nie powinny być kosztem uzyskania
    przychodu.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2005-09-19 11:49:09
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Łukasz Kaliński wrote:

    > Jeżeli zdarzy się tak, iż z konta firmowego zapłacisz za prywatne
    > zakupy, to ewentualne koszty takiej operacji nie powinny być kosztem
    > uzyskania przychodu.

    I dostarczasz dowodu dla US w sprawie ukrywania dochodów (bo kupiłeś
    towar, którego nie wpisałeś do KPiR)

  • 4. Data: 2005-09-19 13:09:30
    Od: "Paweł" <U...@n...pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Jeżeli zdarzy się tak, iż z konta firmowego zapłacisz za prywatne zakupy,
    > ewentualne koszty takiej operacji nie powinny być kosztem uzyskania
    Oczywiśnie nie są.
    Pozdrawiam i dziękuję

    Mirek

  • 5. Data: 2005-09-19 15:29:54
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Łukasz Kaliński" wrote:

    > Użytkownik "Paweł" <U...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Tak/Nie.
    > :-)
    >
    > Generalnie jest to konto firmowe, więc tylko zakupy firmowe.

    Biorac pod uwage, ze mozna prowadzic DG na prywatnym rachunku np. RORze,
    to nie ma sensu takie rozdzilanie ;)

    --
    Ruchomy Zamek Hauru (Hauru no ugoku shiro) ..... http://tiny.pl/qlnw
    ________________

  • 6. Data: 2005-09-19 18:41:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Sep 2005, mariposa doux wrote:

    > Biorac pod uwage, ze mozna prowadzic DG na prywatnym rachunku np. RORze,
    > to nie ma sensu takie rozdzilanie ;)

    ...poza wskazanym (sensem) przez Łukasza.
    Pomijając konieczność dwukrotnego odprowadzania groszy
    z odsetek to zawsze będzie pytanie "a czy ten zakup
    to na pewno towarem na DG nie był" ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-09-19 20:08:25
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Pomijając konieczność dwukrotnego odprowadzania groszy
    > z odsetek to zawsze będzie pytanie "a czy ten zakup
    > to na pewno towarem na DG nie był" ;)

    no widzi Pan/Pani ze w opise jak byk stoi "buraki 12 kg na barszcz dla
    rodziny" ;)

    Pozdr