  • 1. Data: 2002-03-15 08:49:09
    Temat: vat
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    sznowni panstwo
    mamy ustawe o vat z 1993 roku i rozporzadzenie MF z 22-12-1999
    probujac rozwiazac jakis problem zwiazany z vatem nalezy szczegolowo
    przejrzex oba te dokumenty, tak sie zastanawiam czy nie moznaby bylo
    polaczyc te dokumenty i wyadc jedna ustawe o vat.
    poza tym co jest wazniejsze ustawa czy rozporzadzenie bo niektore punkty sie
    roznia i podatnicy nie wiedza czy zastosowac ustawe czy rozporzadzenie
    pozdr
    jacek

  • 2. Data: 2002-03-15 14:29:43
    Temat: Re: vat
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > sznowni panstwo
    > mamy ustawe o vat z 1993 roku i rozporzadzenie MF z 22-12-1999
    > probujac rozwiazac jakis problem zwiazany z vatem nalezy szczegolowo
    > przejrzex oba te dokumenty,

    Tylko te dwa? A Ordynacja podatkowa wraz z rozporządzeniami wykonawczymi,
    rozporządzenia o kasach fiskalnych, a te setki interpretacji i wyjaśnień
    produkowanych seryjnie przez MF, a wyroki NSA i TK kierujące te
    interpretacje do kubła? ;-)

    > tak sie zastanawiam czy nie moznaby bylo
    > polaczyc te dokumenty i wyadc jedna ustawe o vat.

    Wiele rzeczy by można z tą ustawą zrobić, ale to pytanie raczej dla p.osłów

    > poza tym co jest wazniejsze ustawa czy rozporzadzenie bo niektore punkty
    sie
    > roznia i podatnicy nie wiedza czy zastosowac ustawe czy rozporzadzenie

    Zasadniczo ważniejsza jest ustawa, ale od czasu jak przeczytałem pewną
    ustawę, w której upoważniono ministra do wydawania rozporządzeń sprzecznych
    z nią samą to już nic mnie nie zdziwi.

    Darek
    Gwałtowny wzrost zatrudnienia w administracji państwowej wynika z
    zastąpienia jednego inteligenta czterema ćwierćinteligentami.

  • 3. Data: 2002-03-15 21:54:33
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Zasadniczo ważniejsza jest ustawa, ale od czasu jak przeczytałem pewną
    > ustawę, w której upoważniono ministra do wydawania rozporządzeń sprzecznych

    jaka to ustawa (z ciekawosci)?

  • 4. Data: 2002-03-18 19:15:59
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > jaka to ustawa (z ciekawosci)?

    Prawo o ruchu drogowym. Minister ustala znaki w drodze rozporządzenia, a
    ustawa nakazuje stosować się do znaków nawet wtedy, gdy nakazują zachowanie
    niezgodne z ustawą. Reasumując minister może ustalić takie znaki drogowe,
    które są niezgodne z ustawą. I tak też zrobił. Dla chcącego nic trudnego
    :-)))

    Darek