  • 1. Data: 2002-03-15 00:34:18
    Temat: Zagwozdka
    Od: "leszek" <r...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy można odliczyć prowizję sp-ni mieszkaniowej wynikającą z otrzymanego
    rozliczenia:
    - wkład budowlany 145000 zł
    - prowizja sp-ni 12000 zł
    - razem koszty uzyskania 157000 zł

    Biuro rachunkowe w PIT nie uwzględniło prowizji, twierdząc że odliczeniu
    podlega wyłącznie kwota wkładu budowlanego. Poszedłem z PIT do US z prośbą
    aby sprawdzili bo chcę wcześniejszy zwrot i tu niespodzianka ! Panienka w te
    słowa: ale ma pan skopane zeznanie - chcieli (biuro rachunkowe) pozbawić
    pana grubo ponad 2000 zł, przecież można odliczyć całość wydatku.
    Niedowierzając udałem się do naczelnika wydziału. Ten z kolei na okrągło: no
    wie pan ... w zasadzie ... no ale przecież może pan rozliczyć się na
    podstawie dowodów wpłaty do sp-ni (na dowodach tych nie jest wyszczególniona
    prowizja sp-ni). Po tym wszystkim całkiem zgłupiałem. Nie wiem co o tym
    wszystkim sądzić. Na razie nie złożyłem PIT. Co robić dalej ? Kto tu ma
    rację ?