  • 1. Data: 2004-07-27 11:19:27
    Temat: vat 7 % na usługi budowlane
    Od: "jm" <j...@w...pl>

    Moja firma remontuje budynek i dostosowuje do swoich potrzeb. Firma która to
    robi wystawia nam rachunek na 22 % VAT . Ja słyszałem coś na temat okresu
    przejściowego który umożliwia wystawienie faktóry z vat 7 % . Czy jest to
    mozliwe ? Prosze o opinie na ten temat .
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-27 11:58:53
    Temat: Re: vat 7 % na usługi budowlane
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    co to jest "faktÓra" ???

  • 3. Data: 2004-07-27 11:59:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Karpow napisał:
    > co to jest "faktÓra" ???

    Ta to samo co faktura tylko zęby ją bolą i spuchła ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-07-27 12:02:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik jm napisał:

> [...]
    > przejściowego który umożliwia wystawienie faktóry z vat 7 % . Czy jest to
    > mozliwe ? Prosze o opinie na ten temat .

    7% VAT na usługi budowlane dotyczy wyłącznie budownictwa mieszkaniowego
    i inrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu, niczego ponad to.

    Swoja drogą to o ile pamięc mnie nie myli to nigdy nie było obniżonej
    stawki VAT na roboty budowlane w obiektach służących działalności
    gospodarczej.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-07-27 12:16:54
    Od: "jm" <j...@w...pl>

    A ja myslałem że to jest grupa gdzie mogę sie dowiedzieć czegoś o
    księgowości, podatkach a tu widzę że tu sami poloniści , którzy nigdy nie
    robią błędów.

  • 6. Data: 2004-07-27 12:20:37
    Od: "jm" <j...@w...pl>

    A co jesli fima jest instytucją budżetową. Np urząd miejski?

  • 7. Data: 2004-07-27 12:26:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik jm napisał:

    > A ja myslałem że to jest grupa gdzie mogę sie dowiedzieć czegoś o
    > księgowości, podatkach a tu widzę że tu sami poloniści , którzy nigdy nie
    > robią błędów.

    No to juz wszyscy na grupie wiedza że nie tylko nie umiesz pisac ale i
    czytać.

    No i zasady cytowania to gdzie masz? Wszyscy wiemy gdzie...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-07-27 12:28:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik jm napisał:

    > A co jesli fima jest instytucją budżetową. Np urząd miejski?

    A co ma być? Nic.

    Jakie pytanie taka odpowiedź...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-07-27 17:16:54
    Od: "lolek" <...@m...il>

    Użytkownik "jm" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A co jesli fima jest instytucją budżetową. Np urząd miejski?

    to się TOWAŻYSZU DYSLEKTYQ W MAGISTRACIE ó naczelnika DOWJECCIE, że ma być
    22%

  • 10. Data: 2004-07-28 06:52:28
    Od: el@<e...@i...pl>

    czekajcie... czegoś nie rozumiem (może dla tego, że nigdy te info nie
    były mi to potrzebne) :
    1. jeśli "przedsiębiorca" sprzedaje usługe budowlaną / tudzież
    remontową osobie fizycznej budującej/ remontującej dom to wystawia
    fakturę na usługę z 7% VATem?
    2. jeśli "przedsiębiorca" sprzedaje usługę budowlaną/remontową
    innemu przesiębiorcy to wystawia FV z 22% VATem?
    3. jeśli to co powyższe dla instytucji państwowej to również 22%?
    4. a dla spółdzielni mieszkaniowej?
    5. a teraz teoretycznie: jeśli firma A jest podwykonawcą firmy B, to A
    wystawia dla B fakturę z 22% VAT? wobec tego gdy B wystawia dla
    podmiotu X fakturę (podmiocik ów buduje chałupinkę) to czy MOŻE
    wystawić fakturę z 7% VATem???

    Uff... ale nagmatwałam. jeśli ktoś coś rozumie z tego niechże mi
    odpowie

    -> http://usenet.pomocprawna.info