  • 1. Data: 2003-09-25 18:51:13
    Temat: vat a specyfikacja przetargowa
    Od: Bea <a...@a...gov.pl>

    Mam pytanie związane ze specyfikacją przetargową. Wystawiamy takie osobom
    zainteresowanym uczestnictwem w przetargach i pobieramy symboliczną kwotę - celem
    zmniejszenia kosztów ich wytworzenia. Czy powinnam wystawiać kontrahentowi fakturę
    vat, jeśli tak - to z jaką stawką, czy raczej wystawić notę obciążeniową, może mogę
    to potraktować jak informację handlową?
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2003-09-25 21:48:54
    Temat: Re: vat a specyfikacja przetargowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2003, Bea wrote:

    wKF: wyszła ci jedna dłuuuuuga linia tekstu :)

    [...]
    >+ czy raczej wystawić notę obciążeniową,

    ...a to takie coś jeszcze funkcjonuje ??
    Kopiąc dziś w nieskutecznym poszukiwaniu jak to jest
    z owym VAT-7 złożonym za późno potknąłem się o stwierdzenie
    w stylu "do momentu aż nastały faktury VAT, kiedy
    noty zniknęły". Chodziło o refaktury, ale nie
    wyobrażałem sobie że może być dla VAT (w tym "zw")
    inny dokument firma-firma niż faktura.
    Możesz jakąś "podstawę" zapodać ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-09-26 16:38:40
    Temat: Re: Re: vat a specyfikacja przetargowa
    Od: bea <a...@a...gov.pl>

    czy raczej wystawić notę obciążeniową,
    > ....a to takie coś jeszcze funkcjonuje ??

    - są tzw. czynności niepodlegające opodatkowaniu VAT-em - dokumentuje się zwykłymi
    r-kami, notami księgowymi lub innymi dowodami k. zewn.(u.o.r.).
    np. udzielenie licencji (powinno wystawić się rach.-art. 87 par. 1 ordynacji, choć ze
    wzgl na obrót oprogr. MF wyraziło zgodę na wyst. FA.)

    - są też usługi ze swej istoty nieodpłatne - takie pod VAT nie podchodzą, opodatk.
    podlega tylko odpłatne świadczenie usług oraz odpłatne bez pobierania należności
    np. umowa użyczenia,

    coś musi byc towarem lub usługą w rozumieniu u. o VAT - a ja nie mam pewności, czy
    specyfikacja jest?
    Choć wydaje mi się, że zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy o vat - mamy obrót, a usługa ma
    charakter odpłatny, tylko... czy to aby jest usługa...?

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 4. Data: 2003-09-26 20:54:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Sep 2003, bea wrote:

    >+ czy raczej wystawić notę obciążeniową,
    >+ > ....a to takie coś jeszcze funkcjonuje ??
    >+
    >+ - są tzw. czynności niepodlegające opodatkowaniu
    >+ VAT-em - dokumentuje się zwykłymi r-kami,

    ...a to wiem.
    Wziąłem i pominąłem sobie fakt że może chodzić
    o czynność nie podlegającą VAT :)

    >+ notami księgowymi

    ...a tu też - że nie ma obowiązującej "uniwersalnej"
    nazwy na "dokument świadczący o przychodzie" jeśli nie
    sprecyzowano w innych przepisach.
    Dziękuję za objasnienie !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-09-29 16:15:32
    Temat: Re: Re: Re: vat a specyfikacja przetargowa
    Od: BEA <A...@A...PL>

    > ....a tu też - że nie ma obowiązującej \"uniwersalnej\"
    > nazwy na \"dokument świadczący o przychodzie\" jeśli nie
> [...]

    OK, zupełnie nie ma za co. A ja dalej szukam czegoś o tej specyfikacji, chyba napiszę
    do GUS-u.

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 6. Data: 2003-09-30 13:08:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik BEA napisał:

    > OK, zupełnie nie ma za co. A ja dalej szukam czegoś o tej specyfikacji, chyba
    napiszę do GUS-u.

    Nigdy się nad tym nie zastanwiałam, ale przez lata księguję zakupowe
    faktury VAT na za specyfikacje przetargowe.
    Od urzędów miast/gmin, funduszy, uczelni i raz nawet z Ministerstwa
    Sprawiedliwości (Gospodarstwo Pomocnicze MS jest płatnikiem VAT).
    Od zawsze była na to stawka 22%.
    W czym tkwi problem?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-10-03 07:52:20
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl>

> [...]
    > Od urzędów miast/gmin, funduszy, uczelni i raz nawet z Ministerstwa
    > Sprawiedliwości (Gospodarstwo Pomocnicze MS jest płatnikiem VAT).

    Posiadam odpowiedź jednego z urzędów skarbowych wg. którego udostępnienie
    specyfikacji przetargowej na podstawie ustawy o zamówianiach publicznych nie
    jest sprzedażą w rozumieniu przepisów VAT,
    nie podlega przepisom ustawy, a więc nie można wystawić faktury VAT.

  • 8. Data: 2003-10-03 09:39:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik /slawek.d napisał:

    > Posiadam odpowiedź jednego z urzędów skarbowych wg. którego udostępnienie
    > specyfikacji przetargowej na podstawie ustawy o zamówianiach publicznych nie
    > jest sprzedażą w rozumieniu przepisów VAT,

    Czy to oficjalne stanowisko? Pod jaką Izbę podlega ten urzad?

    Swoją droga, powiedz to tym wszystkim urzędom gmin, miast, funduszom,
    szkołom, o Poczcie Polskiej i GP Ministerstwa Sprawiedliwości nie
    wspominając, które od lat wystawiają faktury na specyfikację przetargową.
    Pracowałam 5 lat w firmie która 90% robót miała z zamowien publicznych.
    Miesięcznie 4-5 faktur na specyfikację. Nikt sie nigdy nie czepiał.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-10-07 12:18:04
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl>

    > Czy to oficjalne stanowisko? Pod jaką Izbę podlega ten urzad?

    Urząd Skarbowy w Sosnowcu, odpowiedź z 12-08-2003 sygnatura PPIV-443/91/02.
    Powołują się na art. 14a Ordynacji więc jest oficjalne.
    Co oczywiście nie przeszkadza, że w Toruniu może być inaczej.