  • 1. Data: 2004-05-09 13:45:59
    Temat: vat przy najmie za pilnowanie
    Od: e...@p...onet.pl

    Witam!
    Poddaję pod dyskusję następujące zagadnienia prawno-podatkowe:
    1. Czy przedsiębiorca (vatowiec) wynajmujący pomieszczenia gospodarcze,
    niepozostający z najemcą-również przedsiębiorcą, w grupie kapitałowej, gdzie
    ekwiwalentem najmu nie jest kwota czynszu pieniężnego lecz świadczenie
    polegające na administrowaniu i ochronie obiektu, zoboiwiązany jest do
    oszacowania wysokości czynszu, naliczenia podatku i wystawienia faktury vat
    otrzymujac w zamian najmu fakturę na administowanie. A może obaj podatnicy
    mogą zaniechać naliczania i różnicowania vat, pomijając również sferę
    przychodów i kosztów?
    Grzegorz

  • 2. Data: 2004-05-10 02:52:57
    Temat: Re: vat przy najmie za pilnowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 May 2004 e...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ oszacowania wysokości czynszu, naliczenia podatku i wystawienia faktury vat
    >+ otrzymujac w zamian najmu fakturę na administowanie.

    IMO (bez "H"!) - OCZYWIŚCIE... :)
    Albo to *są* obustronne "dostawy" i VAT jest, albo to jest "nieodpłatne
    świadczenie równoważne" i VAT też jest.... (wg ustawy)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-05-12 05:41:59
    Od: e...@p...onet.pl

> [...]
    > Albo to *są* obustronne "dostawy" i VAT jest, albo to jest "nieodpłatne
    > świadczenie równoważne" i VAT też jest.... (wg ustawy)

    Ja rozumiem,że to wynika z ustawy o "vat" al być może ktoś zna jakieś
    orzecznictwo lub tezy w tym zakresie, itp.../
    Dzięki

  • 4. Data: 2004-05-15 08:07:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 May 2004 e...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ Ja rozumiem,że to wynika z ustawy o "vat" al być może ktoś zna jakieś
    >+ orzecznictwo lub tezy w tym zakresie, itp.../

    Zlituj się.
    Ustawa obowiązuje od 1.V.2004 a ty 12.V tego samego roku chcesz
    widzieć orzecznictwo ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)