  • 1. Data: 2004-05-09 09:57:40
    Temat: Kurs faktury przy WNT dla podatku dochodowego
    Od: "artur zaremba" <a...@p...onet.pl>

    czy ktos ma wyrobiona interpretacje jaki kurs nalezy stosowac przy WNT dla
    podatku dochodowego. Dla wylicznia VAT-u oczywiscie stosujemy sredni NBP z dnia
    wystawienia faktury przez dostawcę.
    Dla potrzeb podatku dochodowego był stosowany dotąd kurs z Sad-u.
    Interpretacja faktury wewnetrznej jest taka, ze zastepuje ona SAd ale nigdzie
    nie moge tego znalesc w przepisach. na jednym ze szkolen powazny audytor
    opowiadal uczestnikom spotkania ze do potrzeb podatku dochodowego ( i chyba
    prawa bilansowego?) nalezy stosowac kurs z dnia otrzymania faktury od dostawcy.
    czy ktos sie zetknal z taka interpretacja i jej uzasadnieniem?

  • 2. Data: 2004-05-10 06:13:24
    Temat: Re: Kurs faktury przy WNT dla podatku dochodowego
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "artur zaremba" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:342b.00000059.409e0093@newsgate.onet.pl...
> [...]
    dostawcy.
    > czy ktos sie zetknal z taka interpretacja i jej uzasadnieniem?
    -----------------------------------
    Dla mnie bedzie to średni kurs z NBP z dnia poniesienia kosztu art.22 pdof
    Wiola

  • 3. Data: 2004-05-10 09:39:06
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > Dla mnie bedzie to średni kurs z NBP z dnia poniesienia kosztu art.22 pdof
    Dziekuje za odpowiedz ale takie rozwiazanie moze byc odpowiednie dla zuzycia
    bezposrednio w koszty zakupionego towaru .
    W przypadku prowadznia magazynu wymagało by to prowadznia go w walucie i wyceny
    w PLN dopiero w momencie zużycia co nie bardzo zgadza się z ustawą o
    rachunkowosci. Aczkolwiek wydaje sie, że moze to byc sluszna interpretacja przy
    obowiazujacym obecnie prawie tylko oznacza ona duze klopoty dla ksiegowych
    Artur