  • 1. Data: 2004-11-15 19:01:41
    Temat: waluty obce
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Czy ktoś wie po jakim kursie należy przeliczyć i zaksięgować w
    podatkowej książce przychodów i rozchodów zakup usług wyrażony na
    fakturze od zagranicznego kontrahenta w dolarach, w przypadku gdy
    transakcja była dokonywana przez internet za pomoca karty i z konta
    zeszły złotówki?

    BOGNA

  • 2. Data: 2004-11-15 20:10:08
    Temat: Re: waluty obce
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

    > fakturze od zagranicznego kontrahenta w dolarach, w przypadku gdy
    > transakcja była dokonywana przez internet za pomoca karty i z konta

    Mój księgowy brał kurs z dnia zakupu.

  • 3. Data: 2004-11-16 03:16:21
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Mon, 15 Nov 2004 21:10:08 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, UlaPod
    napisał(a):

    > Mój księgowy brał kurs z dnia zakupu.

    Tylko po co jeżeli wiemy po ile kupiliśmy dewizy.
    W przypadku kursu z dnia zakupu należy potem rozliczyć odchylenia kursowe.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2004-11-16 12:56:35
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Mieczysław wrote:

    > Tylko po co jeżeli wiemy po ile kupiliśmy dewizy.
    > W przypadku kursu z dnia zakupu należy potem rozliczyć odchylenia kursowe.

    Czy to znaczy, ze moge po prostu zaksiegować jako koszt kwote w
    złotówkach wynikajaca z wyciagu bankowego dotyczacego tej transakcji?
    Nikt nie bedzie sie czepail w tym wypadku? Nie ma obowiązku stosoowania
    kursów srednich NBP? (Choć z drugiej strony nie kupowaliśmy dolarów
    tylko bank zdjal odp. kwote z rachunku złotowego??? Nie za bardzo moge
    sie polapac w tym co wyczytalam na ten tematy w ustawie)

    Bogna

  • 5. Data: 2004-11-16 13:17:29
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Mieczysław wrote:

    > Tylko po co jeżeli wiemy po ile kupiliśmy dewizy.
    > W przypadku kursu z dnia zakupu należy potem rozliczyć odchylenia kursowe.

    Czy to oznacza,że moge zaksiegowac w kosztach po prostu kwote w
    zlotowkach wynkajaca z wyciagu bankowego (de fakto nie kupowalismy
    dolarow tylko odpowiednia kwota zostala pobrana przez bank z konta
    zlotowkowego).
    bogna