  • 11. Data: 2003-06-22 17:01:52
    Temat: Re: wartosc sr.trwalego
    Od: " witek" <w...@N...gazeta.pl>

    > No i nie ma żadnej podstawy prawnej do obniżania wartości o "wirtu-
    > alną amortyzację" o ile ŚT nie był używany do DG !
    > Jasne że wygląda dziwnie, szczególnie w przypadku samochodu - że
    > można by kilkunastoletniego trupa amortyzować od ceny zakupu.
    > Ale...dura lex... ;)

    czyli P. Gotfrydzie, mowisz ze poprostu wprowadzam wozek jako cene zakupu do
    amortyzacji i nie ma z tym zadnej sprzecznosci z prawem? to znacznie polepsza
    moja sytuacje. :)

  • 12. Data: 2003-06-23 08:34:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Jun 2003, witek wrote:
    [...moje...]
> [...]
    >+ amortyzacji i nie ma z tym zadnej sprzecznosci z prawem? to znacznie polepsza

    Powiem tak: kwalifikuje się do zapytania US.
    Literalnie tak jest w przepisach :), ale zauważ iż wspominałem
    że widziałem kiedyś na stronie doradcy podatkowego pomysł
    z obniżeniem wartości j.w. (ale bez podania podstawy prawnej !).
    Zeznaję że sam wziąłem sprzęt do DG wyznaczając ceny rynkowe,
    i właśnie się zastanawiam czy nie spytać US (jeszcze się
    amortyzuje, to bym "pociągnął")...

    Pomysły ze sposobami obniżania wartości (m.in. przez wyznaczenie
    wartości rynkowej czy "wirtualnej amortyzacji") pojawiają się
    często, ale po prośbie o podanie podstawy prawnej zazwyczaj
    zapada cisza :)
    Ja też przyjąłem ŚT przed natknięciem się na proste pytanie:
    "a co jest w ustawie"... :>
    Zajrzyj tam (do ustawy) :), polecam :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)