  • 1. Data: 2007-02-25 13:47:53
    Temat: wewnątrzwspólnotowe nabycie a VAT
    Od: "Gabriela" <g...@n...a4.pl>

    Witam
    Mam pytanko apropos faktur dot. wewnątrzwspólnotowego nabycia. Otóż faktura
    wystawiona z datą styczniową (dajmy na to 25.01.2006) otrzymana w lutym.
    Kurs do faktury wewnętrznej biorę 25.01.2006 średni NBP, ale w którym
    miesiącu księguję fakturę? W lutym tak jak otrzymałam, czy w styczniu z datą
    wystawienia? Bo otrzymałam w styczniu towar z faktura z datą grudniową,
    tymczasem już dawno miałam popłacone i poskładane deklaracje VAT, czy teraz
    mam składać korektę za grudzień i wrzucać tam nabycie z racji daty faktury?
    czy idzie to już na styczeń wszystko??

  • 2. Data: 2007-02-26 14:38:48
    Temat: Re: wewnątrzwspólnotowe nabycie a VAT
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Gabriela" <g...@n...a4.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > deklaracje VAT, czy teraz mam składać korektę za grudzień i wrzucać tam
    > nabycie z racji daty faktury? czy idzie to już na styczeń wszystko??

    namieszałaś trochę z tymi datami faktury, ale tak czy inaczej:

    Art.20.

    5. W wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów obowiązek podatkowy powstaje 15.
    dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru
    będącego przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia, z zastrzeżeniem ust.
    6-9.

    6. W przypadku gdy przed terminem, o którym mowa w ust. 5, podatnik podatku
    od wartości dodanej wystawił fakturę, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą
    wystawienia faktury.

    czyli decyduje data wystawienia faktury przez dostawcę

    pozdrawiam