  • 1. Data: 2005-02-08 08:45:30
    Temat: wspólne rozliczanie - rózne meldunki
    Od: "Wiktorn" <w...@p...fm>

    Hej.

    Zamierzam w tym roku rozliczyc sie z zona wspólnie.
    Obydwoje posiadamy jednak rózne adresy zameldowania.
    Jak wyglada procedura w tym przypadku.
    Prosilbym o krótkie info.

    Dzieki
    Wojtek

  • 2. Data: 2005-02-08 08:54:18
    Temat: Re: wspólne rozliczanie - rózne meldunki
    Od: "Ufik" <r...@s...pl>

    Użytkownik "Wiktorn" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wojtek
    > Nie ma zadnego problemu i dodatkowych procedur. jedyny wymog : pelny rok w
    R.

  • 3. Data: 2005-02-08 11:27:34
    Od: panTarhei <w...@l...com>

    > R.

    "... jedyny wymog : pelny rok w malzenstwie".

    Czytającym zdecydowanie radzę nie traktować powyższego jako profesjonalnej
    porady prawnej ;) Chętnie za to posłuchamy co ma powiedzenia osoba
    faktycznie rozeznana w temacie.
    Choćby taka sytuacja: jeden z małżonków jest zatrudniony na umowę o pracę
    oraz prowadzi dział. gospod., drugi zaś osiąga dochody tylko z umowy o
    pracę. W US którego z podatników powinno być złożone wspólne zeznanie (a w
    konsekwencji na rachunek którego uiszczana niedopłata podatku, bądź pod
    adresem którego kierowane żądanie zwrotu nadpłaty)? Instrukcja do PIT-36
    tego nie precyzuje (pozostawia dowolność), natomiast urzędy skarbowe
    (przynajmniej niektóre) inaczej (tzn. nie dowolnie) traktują tę sprawę.

  • 4. Data: 2005-02-08 14:01:31
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    mam podobna sytuacje - rózne zameldowania.
    W US tłumaczyli mi, ze oni biora pod uwage RZECZYWISTE zamieszkanie, a nie
    zameldowanie.
    Zwrócili uwagę, ze w PIT jest napisane: miejsce zamieszkania (a nie
    zameldowania)

  • 5. Data: 2005-02-08 15:26:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wojciech Kozłowski wrote:
> [...]
    > zameldowanie.
    > Zwrócili uwagę, ze w PIT jest napisane: miejsce zamieszkania (a nie

    A co US do tego gdzie małżeństwo mieszka. Prawo wspólnego rozliczania
    przsługuje małżeństwu, które ma cały rok małżeństwa i nic więcej.

    PIT wysyła się do jednego z US. Drugi urząd nie trzeba, ale dla świetego
    spokoju można powiadmić gdzie się wysłało wspólne rozliczenie.

    To co odpowiedziała pani w US, było kompletnie nie na temat.
    Pani w US odpowiedziała, że ich adresy zameldowania totalnie nie
    interesują, a powinno się rozliczać w tym US, pod którego się podpada z
    racji faktycznego zamieszkiwania na dzień 31 grudnia niezależnie od
    tego, czy się tam mieszka z meldunkiem, czasowo, czy bez.
    W ten sposób chcieli ominąć ustawę meldunkową i po części im się to udało.
    Natomiast, żeby nie komplikować sobie życia zawsze rozliczałem się w US
    w miejscu zameldowania nigdy nie powiadamiając ich gdzie mieszkam
    faktycznie.

  • 6. Data: 2005-02-08 19:54:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Feb 2005, witek wrote:

> [...]
    > + A co US do tego gdzie małżeństwo mieszka. Prawo wspólnego rozliczania
    > + przsługuje małżeństwu, które ma cały rok małżeństwa i nic więcej.

    Ale to są dwie RÓZNE sprawy.
    Wojtek wyraźnie powoływał się na *adresy zameldowania* - a one nie
    mają NIC do tego gdzie składa się PIT.
    To iż owe adresy nie mają również NIC do prawa wspólnego zameldowania
    to OSOBNA sprawa, nijak nie powiązana z faktem składania PITa tu czy
    tam !

    > + PIT wysyła się do jednego z US.

    ...w miejscy *zamieszkania* (a nie zameldowania) na co Wojciech zwrócił
    był uwagę. A ty go podgryzasz ;)

    > + To co odpowiedziała pani w US, było kompletnie nie na temat.
    > + Pani w US odpowiedziała, że ich adresy zameldowania totalnie nie interesują,

    Kiedy DOBRZE powiedziała (wyjątkowo ? ;)).
    Jak ktoś przyłazi i nawija o adresach *zameldowania* to trzeba
    go z błędu wyprowadzić... więc wyprowadziła - czego chcesz ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-02-09 08:41:23
    Od: panTarhei <w...@l...com>

    Dnia Tue, 08 Feb 2005 09:26:42 -0600, witek napisał(a):

    > A co US do tego gdzie małżeństwo mieszka. Prawo wspólnego rozliczania
    > przsługuje małżeństwu, które ma cały rok małżeństwa i nic więcej.

    I znowu nieprawda! To jest zaledwie jeden z warunków!

  • 8. Data: 2005-02-09 09:05:41
    Od: "Zdzislaw" <KrEnOzYl@WYTNIJ_TOPOLBOX.COM>

    Witam!
> [...]
    > Zamierzam w tym roku rozliczyc sie z zona wspólnie.
    > Obydwoje posiadamy jednak rózne adresy zameldowania.

    Mam taka sama sytuacje:) Wspolne rozliczenie skladam zawsze w US01 miasta
    zameldowania zony (tak mi wygodniej - male miasto brak kolejek i mila
    obsluga) a swoj US02 powiadamiam pisemkiem (wyslany poleconym), ze
    rozliczylem sie wspolnie... w US01. Tak mi poradzily Panie w US (zarowno w
    01 jak i w 02).

  • 9. Data: 2005-02-09 22:33:50
    Od: "chillin" <n...@n...pl>

> [...]
    > obsluga) a swoj US02 powiadamiam pisemkiem (wyslany poleconym), ze
    > rozliczylem sie wspolnie... w US01. Tak mi poradzily Panie w US (zarowno

    Tego nie rozumiem - po co informujesz US02? Z jakiego formularza
    korzystasz...?
    Po prostu nie potrafię w przepisach odnaleźć takiego obowiązku dla
    podatnika.
    Czy podatkowcy mogą skomentować sesnowność takiej korespondencji?

    m.

  • 10. Data: 2005-02-09 22:47:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    chillin wrote:

> [...]
    > podatnika.
    > Czy podatkowcy mogą skomentować sesnowność takiej korespondencji?

    Nie ma takiego przepisu. A powiadamia dla świętego spokoju, ab US02 nie
    przysłał pisemka z groźbami, że się nie rozliczył.
    Tak US02 ma pisemko i wie gdzie szukać rozliczenia w tym całym swoim bajzlu.