  • 1. Data: 2004-05-27 09:37:32
    Temat: [wspolnoty] deklaracje podatkowe
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Witam,

    wspolnota mieszkaniowa wyplaca wynagrodzenie czlonkom zarzadu. Nie powoduje
    to obowiazku skladania deklaracji podatkowych przez wspolnote, jedynie
    czlonkowie zarzadu powinni ewentualnie skladac PIT-53, a wspolnota na koniec
    roku PIT-8C bodajze do 31 stycznia. Natomiast oprocz tego, niektorzy z
    czlonkow zarzadu maja zawarta ze wspolnota umowe o refundacje kosztow rozmow
    telefonicznych (w stalej wysokosci miesiecznej). Czy to cos zmienia w sensie
    obowiazku skladania deklaracji podatkowych przez wspolnote, bo taka
    refundacja jest chyba dla nich przychodem opodatkowanym. Czy czlonkowie
    zarzadu powinni uwzgledniac to w PIT-53 ?

    Interpretacje izb skarbowych przejrzalem, sugeruja one, ze powinni
    uwzgledniac, natomiast nie znalazlem odpowiedzi co do ewentualnego
    wykazywania tego przez wspolnote w cyklu miesiecznym. Czy nie trzeba
    jakiegos PIT-4 skladac czy czegos w tym rodzaju?

    pozdrawiam, marekz

  • 2. Data: 2004-05-28 17:06:01
    Temat: Re: [wspolnoty] deklaracje podatkowe
    Od: "leslaw" <f...@v...pl>

    1.REFUNDACJA NIE JEST DOCHODEM A REKOMPENSATĄ ZA PONIESIONE KOSZTY-skoro ta
    refundacja jest w umowie i wynika z uchwały to nie ma podstaw do
    opodatkowania takiej refundacji .
    2.wspólnota mieszkaniowa wypłaca zarządowi określone wynagrodzenie na
    podstawie umowy więc jest płatnikiem i obowiazują ją ustawa o podatku
    dochodowym od osób prawnych i fizycznych. wypłaty dokonane przez wspólnotę
    mieszkaniową komukolwiek z kasy i banku rodzi obowiązek złozenia deklaracji
    za miesiąc w którym dokonano wypłaty i rocznego rozliczenia imiennego .

  • 3. Data: 2004-05-29 06:14:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 May 2004, leslaw wrote:

    >+ 1.REFUNDACJA NIE JEST DOCHODEM A REKOMPENSATĄ ZA PONIESIONE KOSZTY

    A może być "refundacja" określana na podstawie ryczałtu nie
    uregulowanego przepisami być uznana za "zwrot kosztów" właśnie ??
    W koncepcie "poniesienia kosztów" zasadą jest ich *udokumentowanie*,
    na wszystkie koszty nieudokumentowane zwyczajowo ;) powołują się ci
    którzy mogą wskazać co najmniej rozporządzenie określające że wolno
    (i w jakiej wysokości) rozliczyć je ryczałtem.
    Nie moja działka, ale z ciekawości spytam: jest jakaś regulacja
    dla ryczałtu "za telefon" ?

    [...]
> [...]
    >+ > obowiazku skladania deklaracji podatkowych przez wspolnote, bo taka
    >+ > refundacja jest chyba dla nich przychodem opodatkowanym.

    ...a nie możesz (z jakiegoś powodu) pisać pod cytatem żeby było wiadomo
    kto do kogo i po co się odnosi ? ;) (oczywiście pytam Lesława, nie
    Marka !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)