  • 1. Data: 2005-09-07 13:01:06
    Temat: wymiana oken i odliczenia od podatków
    Od: "hazyac" <h...@w...pl>

    witam wszystkich,

    zamierzam zmienic okna w mieszkaniu na te z PCV. dostalem oferte w trzech
    wariantach i nie wiem ktory jest korzystniejszy dla mnie bo nie orientuje
    sie w podatkach i ulgach calkowicie i stad moja proszbe o rade co wybrac a
    oferty sa nastepujace
    1. 2400 zl bez faktury
    2. 2928 z faktura czyli 2400 + 22% VAT
    3. 1900 bruto z faktura i 500 zl dodatkowo bez faktury za robocizne
    i stad moja proszbe o rade co dla mnie bedze najkorzystniej

    pozdrawiam

    hazyac

  • 2. Data: 2005-09-07 13:02:41
    Temat: Re: wymiana oken i odliczenia od podatków
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "hazyac" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 3. 1900 bruto z faktura i 500 zl dodatkowo bez faktury za robocizne
    > i stad moja proszbe o rade co dla mnie bedze najkorzystniej

    Bez watpienia pkt 3.

    marekz

  • 3. Data: 2005-09-07 13:06:14
    Od: "hazyac" <h...@w...pl>

    > Bez watpienia pkt 3.
    >
    > marekz
    dzieki ale mozesz to uzasadnic?

  • 4. Data: 2005-09-07 14:00:27
    Od: "Waldi" <n...@w...pl>

> [...]
    > 3. 1900 bruto z faktura i 500 zl dodatkowo bez faktury za robocizne
    > i stad moja proszbe o rade co dla mnie bedze najkorzystniej

    Policz.
    z ulgi remontu odzyskasz 19% z tego co na fakturze VAT
    więc całkowity twój koszt:
    Ad.1. 2400 zł
    Ad.2. 2928-19%=2371,68 zł
    Ad.3. 1900 - 19% = 1539 + 500 (bez faktury)=2039 zł

    Za robociznę niech ci wystawia fakturę VAT na 7% ( bo tyle jest VAT na
    usługi budowlane)
    wtedy 500+7%=535 zł na fakturze
    więc masz dwie faktury: 1900 + 535 = 2435
    po odliczeniu ulgi remontowej 2435 - 19% = 1972 zł
    I w dodatku w stosunku do pkt 3 masz swięty spokój z tłumaczeniem w US że
    sam wstawiłeś okna.

  • 5. Data: 2005-09-07 14:01:16
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    >>> 1. 2400 zl bez faktury
    >>> 2. 2928 z faktura czyli 2400 + 22% VAT
    >>> 3. 1900 bruto z faktura i 500 zl dodatkowo bez faktury za

    > dzieki ale mozesz to uzasadnic?

    Hmmmm, no bez jaj.... :-))))
    W sposob oczywisty wariant 3 nie moze byc gorszy niz wariant 1, bo
    placisz tyle samo, a dostajesz na czesc fakture vat. Porownajmy teraz
    wariant 3 oraz wariant 2. Doplacasz 528 zł za co otrzymujesz faktute
    vat dodatkowo na 1028 zł. Aby "odrobic" te doplate, nalezalo by z tej
    faktury wygenerowac stope ulgi rowna ponad 51%, co nie jest mozliwe
    nawet przy wykorzystaniu jednoczesnie ulgi remontowej oraz ulgi "vat
    na materialy budowlane" (pomijam juz kwestie merytoryczna mozliwosci
    skorzystania z obu ulg jednoczesnie). Dodatkowo w przypadku
    korzystania z ulgi masz zwrot srodkow o pewnej wartosci nominalnej,
    ktore wydatkowales wczesniej, opozniony w czasie (wartosc pieniadza w
    czasie zmienia sie na twoja niekorzysc). Pomijam juz nawet kwestie
    gromadzenia papierkow, mozliwosc upierdliwosci jakichs kontroli itd.
    Co konczy wybor wariantu.

    marekz

  • 6. Data: 2005-09-07 14:22:54
    Od: "GoldSilver" <b...@n...pl>

> [...]
    > 3. 1900 bruto z faktura i 500 zl dodatkowo bez faktury za robocizne
    > i stad moja proszbe o rade co dla mnie bedze najkorzystniej

    O ile się nie mylę to jeżeli na fakturze były by okna wraz z montażem to na
    wszystko jest 7% VAT - również na okna.
    Więc może spróbuj jakąś 4 ofertę by wszystko było z fakturą i z 7% VAT-em.
    GS