  • 1. Data: 2004-02-11 13:54:19
    Temat: wystawianie faktur w czasie choroby
    Od: "Wiciu" <u...@o...pl>

    witam...
    Jestem na zwolnieniu chorobowym,
    w tym czasie musze wystawić kilka zaległych faktur,
    a także bieżących jako że wykonuję nadal pewne prace na komputerze w domu.
    Czy jest to dozwolone? Co zrobić aby móc wystawiać faktury w tym okresie
    zgodnie z prawem i żeby nikt sie tego nie przyczepił? Jak wiadomo, sam
    ZUS nie jest w stanie pokryć często podstawowych wydatków :)

  • 2. Data: 2004-02-11 13:59:47
    Temat: Re: wystawianie faktur w czasie choroby
    Od: "Wiciu" <u...@o...pl>

    > Tylko po co bylo placic "chorobowe..." skoro
    > podczaschoroby trzeba pracowac ?.

    nie trzeba ale sie chce... za chorobowe jak wspomnialem moge sie byc moze
    i najesc, ale ja mam jeszcze inne stale wydatki...
    rodzaj choroby natomiast poza tym ze nie moge wychodzic z domu nie
    przeszkadza mi w wykonywaniu mojego zawodu w wiekszej jego czesci, dlatego
    czemu by tego nie robic :)

  • 3. Data: 2004-02-11 14:03:01
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Wiciu wrote:

> [...]
    > ZUS nie jest w stanie pokryć często podstawowych wydatków :)

    Tylko po co bylo placic "chorobowe..." skoro

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-02-11 20:36:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2004, Wiciu wrote:

> [...]
    >+ Czy jest to dozwolone? Co zrobić aby móc wystawiać faktury w tym okresie
    >+ zgodnie z prawem i żeby nikt sie tego nie przyczepił?

    Zrezygnować z reszty zwolnienia ?
    Przymusu chyba nie ma...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-02-12 12:40:40
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Wiciu wrote:

> [...]
    > rodzaj choroby natomiast poza tym ze nie moge wychodzic z domu nie
    > przeszkadza mi w wykonywaniu mojego zawodu w wiekszej jego czesci, dlatego

    no to po co byloplacic "chorobowe" ?

    a niech tam.. to nie grupa "ekonomia" ale "podatki"

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-02-12 12:42:05
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Zrezygnować z reszty zwolnienia ?
    > Przymusu chyba nie ma...

    A tak powaznie to jest jakis zakaz wystawienia faktury "na lezaco"
    z data sprzedazy sprzed choroby ?

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-02-12 13:51:02
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Zrezygnować z reszty zwolnienia ?
    > Przymusu chyba nie ma...

    Dlaczego rezygnować? Są sytuacje, że fakturę TRZEBA wystawić mimo
    niewykonywania w tym czasie realnej pracy (np. wpłata zaliczkowa
    50% należności) i wątpię, żeby US się przejmował, że ktoś akurat miał
    zwolnienie. Taka cena bycia przedsiębiorcą. Jak to niedawno ktoś w TV
    mądrze powiedział: przedsiębiorcy to jedyna grupa społeczna w Polsce, która
    nie podlega ochronie. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 8. Data: 2004-02-12 14:02:17
    Od: "Wiciu" <u...@o...pl>

> [...]
    > zwolnienie. Taka cena bycia przedsiębiorcą. Jak to niedawno ktoś w TV
    > mądrze powiedział: przedsiębiorcy to jedyna grupa społeczna w Polsce,

    swieta racja :) tylko czy ZUS nie sprawdza z US tego...
    w celu sprawdzenia czy nie probuje wyludzic kasy od ZUS bedac
    czynnym i "na chodzie" :)

  • 9. Data: 2004-02-12 14:33:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, Samotnik wrote:
    [...]
    >+ Dlaczego rezygnować? Są sytuacje, że fakturę TRZEBA wystawić mimo
    >+ niewykonywania w tym czasie realnej pracy (np. wpłata zaliczkowa
    >+ 50% należności)

    A to być może wolno - na pytanie czy można wystawić f-rę dotyczącą
    przeszłych i przyszłych prac sam czekam na komentarz :)

    >+ i wątpię, żeby US się przejmował,

    Tu nie chodzi o US. Tu chodzi o ZUS.
    Z faktu że są "niezorganizowaną instytucją" :) nie wynika że
    nie mogą się przyczepić - posty o tym też bywały na grupie.
    [...]
    >+ mądrze powiedział: przedsiębiorcy to jedyna grupa społeczna w Polsce, która
    >+ nie podlega ochronie. ;)

    ...i o to poszło.
    "Co, w czasie choroby kiwnął Pan palcem ?? To oddać chorobowe" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)