  • 1. Data: 2002-06-24 12:51:18
    Temat: wywoz pieniedzy za granice powyzej USD5,000
    Od: "Andr0meda" <a...@b...com>

    Czesc!
    Czy jest oplata za wywoz za granice wiecej jak USD 5,000?
    Dziekuje za pomoc
    Andr0:)

  • 2. Data: 2002-06-24 14:15:25
    Temat: Re: wywoz pieniedzy za granice powyzej USD5,000
    Od: "kto" <k...@g...pl>

    > Czy jest oplata za wywoz za granice wiecej jak USD 5,000?

    A jak by juz ktos to wiedzial to czy da sie zaplacic za granica Europy ( za
    dom np. karta visa USD) i nikt
    sie tego nie przyczepi (po jakiego grzyba wozic papiery skoro mamy karty).
    Jeszcze jedno czy mozliwy jest przelew z takowej karty na konto (za granica
    oczywiscie i ile to mkosztuje).

    Jac

  • 3. Data: 2002-06-24 21:28:28
    Temat: Odp: wywoz pieniedzy za granice powyzej USD5,000
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik kto <k...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:af
    79ih$540$...@n...ipartners.pl...

    > A jak by juz ktos to wiedzial to czy da sie zaplacic za granica Europy ( z
    > dom np. karta visa USD)

    Istnieje limit dziennych wyplat. Poza tym banki w Pl maja obowiazek zglaszan
    ia (do US? do UOP?) wyplat wyzszych niz jakas tam kwota.

> [...]

    > Jeszcze jedno czy mozliwy jest przelew z takowej karty na konto (za granic

    Nie wiem co rozumiesz przez w/w przelew. Zasadniczo obowiazuje prowizja - ca
    1% od kwoty transakcji (karty z odroczonym terminem platnosci) i 2-4% od wyp
    lat gotowkowych.

    A tak w ogole - od pazdziernika br. zostaja zniesione rygory zwiazane z otwi
    eraniem zagranicznych kont. Nie bedzie juz potrzebna zgoda NBP, wiec problem
    z transferem funduszy chyba sam zniknie.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 4. Data: 2002-06-25 09:46:35
    Od: "Andr0meda" <a...@b...com>

    mmmmmm...czy myslisz ze trzeba pozwolenie z NPB na przelanie funduszy za
    granice powyzej USD5,000?
    Przed pazdziernikiem?
    Andr0:)

  • 5. Data: 2002-06-25 14:16:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > mmmmmm...czy myslisz ze trzeba pozwolenie z NPB na przelanie
    funduszy za
    > granice powyzej USD5,000?
    > Przed pazdziernikiem?
    > Andr0:)

    Na przelanie nie, ale na wywóz tak.
    Choć za chwilę może być taki kurs,
    że nie będzie trzeba. :-))

    Pzdr
    CEZ

  • 6. Data: 2002-06-25 16:07:39
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Andr0meda <a...@b...com> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:zZWR8.20532$H...@n...bigpond.com.
    ..
    > mmmmmm...czy myslisz ze trzeba pozwolenie z NPB na przelanie funduszy za
    > granice powyzej USD5,000?
    > Przed pazdziernikiem?
    > Andr0:)

    Napisalem, ze zgoda NBP jest wymagana na zakladanie zagranicznych kont, a
    nie na zagraniczne przelewy. Zagr. przelewy kontrolowane sa przez bank, za
    posrednictwem ktorego robisz przelew - reguluje to Ustawa Prawo dewizowe z
    18 grudnia 1998 r.:

    "Art. 14. 1. Rezydenci i nierezydenci są obowiązani udzielać ustnych i
    pisemnych wyjaśnień oraz udostępniać wymagane dokumenty w sprawach objętych
    kontrolą dewizową.

    2. Rezydenci i nierezydenci są obowiązani podawać bankowi, za którego
    pośrednictwem dokonują płatności lub transferu, tytuł, z jakiego płatność
    lub transfer są dokonywane, a na żądanie tego banku, z zastrzeżeniem ust. 3,
    przedstawić dokumenty potwierdzające, że dana płatność lub transfer stanowi
    obrót bieżący lub obrót kapitałowy, którego dokonywanie nie wymaga
    zezwolenia dewizowego.

    3. W przypadku płatności dokonywanej przez rezydenta na rzecz nierezydenta,
    transferu za granicę wartości dewizowych lub krajowych środków płatniczych,
    w kwocie, której wysokość przekracza równowartość 20.000 ECU, bank
    obowiązany jest zażądać przedstawienia dokumentów, o których mowa w ust. 2.
    (...)"

    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/upd0113.html

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 7. Data: 2002-06-26 11:06:35
    Od: "Andr0meda" <a...@b...com>

    Dzieki! To daje mi troche wiecej pomyslu:))

  • 8. Data: 2002-06-26 13:49:22
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Andr0meda <a...@b...com> w wiadomości do grup dyskusyjny
    ch napisał:DehS8.21364$H...@n...bigpond.com.
    ..
    > Dzieki! To daje mi troche wiecej pomyslu:))
    > Andr0:)

    Ostroznie, w praktyce niektore banki zadaja dowodow na tytul przelewu od kwo
    t nizszych niz 20000 euro i sa w prawie, bo powyzej 20 tys E musza sprawdzac
    , a ponizej - moga. :(

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 9. Data: 2002-06-28 10:27:05
    Od: "Andr0meda" <a...@b...com>

    Hmm....ja nie bylam w Polsce od 1985. Ale mam nadzieje bedzie OK, bo to jest
    spadek.
    W kazdym razie, dziekuje!:))