  • 1. Data: 2008-11-27 17:02:53
    Temat: zakup od osoby fizycznej a sprzedaz w firmie
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    chcialbym cos kupic od osoby fizycznej (np. w Niemczech) i wciagnac
    taki towar do firmy i sprzedac w Polsce (na fakture). Moje rozumowanie
    takie:

    umowa sprzedazy z osoba fizyczna (zameldowana za granica ale z UE)
    place podatek od cynnosci cywilno prawnej w Polsce
    koszt zakupu z umowy (+zaplacony podatek tez ???)
    sprzedaz na fakture (z doliczonym VAT)
    vat oddaje Narodowi Polskiemu (czyli Panstwu)
    roznica (cenna netto - koszt zakupu z umowy) to moj zysk
    od tego podatek

    czy to tak moze byc?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2008-11-27 18:04:45
    Temat: Re: zakup od osoby fizycznej a sprzedaz w firmie
    Od: "KRIS" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprzedaz na fakture (z doliczonym VAT)
    > vat oddaje Narodowi Polskiemu (czyli Panstwu)
    > roznica (cenna netto - koszt zakupu z umowy) to moj zysk

    [KS]
    Dzialajac jako przedsiebiorca, dokonujac zakupu w innym kraju czlonkowskim
    UE dokonujesz czynnosci wewnatrzwspólnotowego nabycia towaru. W zwiazku z
    powyzszym nabycie takie wiaze sie z powstaniem obowiazku podatkowego w
    podatku VAT, a jezeli towar podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym,
    równiez temu podatkowi. Podatek ten (VAT) jest podatkiem naleznym, ale
    jednoczesnie podatkiem naliczonym.
    Zakup towaru poza RP nie podlega PCC w ogóle.

    KS

  • 3. Data: 2008-12-07 15:39:55
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 27 Nov 2008 19:04:45 +0100, "KRIS" <k...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >jednoczesnie podatkiem naliczonym.
    >Zakup towaru poza RP nie podlega PCC w ogóle.

    czyli kupujac cos od osoby fizycznej na firme w Polsce, nie musze
    placic podatku od czynnosci cywilno-prawnych?

    --
    ThinkXtra