  • 1. Data: 2002-11-05 11:31:40
    Temat: zakup samochodu wartego 35tys. za 5tys.???!!!
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam mozliwosc kupic poprzez komis samochod o cenie rynkowej ok.35000 zl, za
    5000 zl.
    Zasada bylaby taka: wlasciciel komisu odkupuje od wskazanego przeze mnie
    leasingodawce ww. samochod za 4000 zl, dalej ja kupuje w komisie ten
    samochod za 5000 zl. Problem w tym, ze ten samochod jak wspomnialam jest w
    rzeczywistosci wart 7x wiecej.
    Czy taka transakcja bylaby narazona ze strony US na problemy?
    Bardzo bede wdzieczna za bardzo szybka pomoc, sprawa musi sie w ciagu 3 dni
    zakonczyc.

    pozdrawiam Agnieszka

  • 2. Data: 2002-11-05 12:11:21
    Temat: Re: zakup samochodu wartego 35tys. za 5tys.???!!!
    Od: "ANIA" <l...@k...com.pl>

    w US i tak bedziesz musiala zaplacic podatek od wartosci rynkowej samochodu
    czyli chyba 2% od 3500 (w us wartosc rynkowa sprawdzaja w aktualnych
    gazetach dot. gield aut - tak przynajmniej jest w gdansku)
    a czy bedzie to podejrzane z jakiegos innego punktu prawnego - to nie
    wiem:((

  • 3. Data: 2002-11-05 12:20:58
    Temat: Odp: zakup samochodu wartego 35tys. za 5tys.???!!!
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    daj namiar na ten komis - ja dam piec stowek wiecej niz ty!
    po co takie kombinacje.
    jak sie bralo w leasing to nich wykupuje ten co uzywal (korzystajacy).
    wtedy dzialaja przepisy podatkowe o wartosci hipotetycznej i moze nie bylo
    by w ogole zadnego problemu.
    krys

  • 4. Data: 2002-11-05 12:37:46
    Od: "ANIA" <l...@k...com.pl>

    hmmm,
    wlasnie ten temat jest podejmowany przez radio zet - J. W.

  • 5. Data: 2002-11-05 12:42:36
    Od: "ANIA" <l...@k...com.pl>

    Naczelnik US mowi, ze moga wszczac postepowanie wowczas kiedy platnik
    deklaruje kwote, ktora w sposob razacy odbiega od ceny rynkowej:((
    mowi rowniez, ze jezeli nie narusza razaco to moga przystac na wartosc
    zadeklarowana na umowie kupnie -sprzedazy, a to nie prawda, ja nie moglam
    nic zrobic:((

  • 6. Data: 2002-11-05 12:57:06
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > czyli chyba 2% od 3500 (w us wartosc rynkowa sprawdzaja w aktualnych
    > gazetach dot. gield aut - tak przynajmniej jest w gdansku)

    nie ja, tylko komisant
    dzieki za odpowiedz
    Agnieszka

  • 7. Data: 2002-11-05 12:59:57
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

    > daj namiar na ten komis - ja dam piec stowek wiecej niz ty!

    bardzo smieszne

    > po co takie kombinacje.

    widocznie sa potrzebne, sama z siebie zycia bym sobie nie utrudniala

    > jak sie bralo w leasing to nich wykupuje ten co uzywal (korzystajacy).

    problem w tym, ze korzystajacy nie chce dalej jezdzic tym samochodem, tylko
    chce go sprzedac

    Agnieszka

  • 8. Data: 2002-11-05 13:15:43
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    > problem w tym, ze korzystajacy nie chce dalej jezdzic tym samochodem,
    >tylko chce go sprzedac
    >Agnieszka

    I tu jest pies pogrzebany chce go sprzedac za 35 czy iles a podatku nie chce
    placic w ogole.
    Rownie dobrze moze wykupic ten samochod od firmy leasingowej za 5, sprzedac
    za 35 a fakture sprzedazy "zapomniec zaksiegowac".
    Jezeli ktos dostanie cos wartego 35 i zapalci za to tylko 5 to pachnie mi tu
    darowizna na jakies 30.

    krys

  • 9. Data: 2002-11-05 13:23:51
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Mile Panie.
    Nie jest moim zdaniem wielkim problemem w tym przypadku owe marne 2%PCC, o
    ktorym caly czas piszecie, lecz PIT od swiadczenia-darowizny czy jak kto
    inny okresli fakt otrzymania czego za 5 co jest warte 35 - tu PIT wg sklali
    wiec kilkakrotnie wiecej niz w przypadku PCC.

    krys

  • 10. Data: 2002-11-05 13:45:17
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Kinga" <r...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > widocznie sa potrzebne, sama z siebie zycia bym sobie nie utrudniala

    > problem w tym, ze korzystajacy nie chce dalej jezdzic tym samochodem,

    Nalezaloby adac sobie pytanie CO POWODUJE sprzedjacym,
    by za 5 000 sprzedawac samochod wart 35 000

    Bo moze okazac sie, treba bedzie z jakichs wzgledow doplacic
    "jako wlasciciel" owe 30 000

    Boguslaw