  • 1. Data: 2003-03-06 10:33:59
    Temat: [?] zalozylem firme... [auto?]
    Od: "raV" <rafal_USUN_TO_@_USUN_TO_heya.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow
    z gory przepraszam za pewnie lamerskie pytanie...
    ale jestem bardzo poczatkujacych w tych sprawach :(

    sytuacja ma sie tak...
    z dniem 1 marca zarejestrowalem 1osobowa dzialalnosc gospodarcza
    (rozumiecie, wymog mojego obecnego prawodawcy) :(
    obecnie czekam na regon
    bede rozliczal sie na zasadzie ksiegi przychodow i rozchodow takze bede
    vatowcem

    chcialbym odliczac sobie jakos wydatki zwiazane z utrzymaniem samochodu
    osobowego
    slyszalem ze podobno mozna prowadzic jakąś kilometrowe czy cos tam
    ale u mnie sytuacja jest ciut bardziej skomplikowana:
    otoz auto ma niecale 5 lat - wlascicelem jest mój Ojciec... nie ma
    mnie wbitego w dowodzie rejestracyjnym :(
    i teraz nie wiem czy musze przerejestrowywac auto na siebie i jakos
    da się wciagnac to auto w firme...
    czy moze da sie jakos je fikcyjnie "wynajmowac" od Ojca i wrzucac w
    koszta... Ojciec nie ma firmy :(

    podpowiedźcie prosze co mam zrobic....

    pozdrawiam
    raV

  • 2. Data: 2003-03-07 16:53:14
    Temat: Re: [?] zalozylem firme... [auto?]
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

> [...]
    jakos
    > da się wciagnac to auto w firme...
    > czy moze da sie jakos je fikcyjnie "wynajmowac" od Ojca i wrzucac

    Możesz prowadzić Ewidencję Przebiegu Pojazdu i wpisywać tam faktycznie
    przejechane km na potrzeby Twojej działalności oraz zbierać FV na paliwo.
    Jeśli samochód jest na Twojego tatę to sporządźcie umowę użyczenia i
    znznaczyć, że to Ty będziesz ponosił wszelakie wydatki zw. z tym samochodem.
    Agata

  • 3. Data: 2003-03-11 09:29:14
    Od: "PWS" <i...@g...poznan.pl>

    > Jeśli samochód jest na Twojego tatę to sporządźcie umowę użyczenia i
    > znznaczyć, że to Ty będziesz ponosił wszelakie wydatki zw. z tym
    samochodem.

    Ja miałaby brzmieć taka umowa użyczenia? Czy ktoś ma gotowy wzór ?
    Ja chcę użyczać samochód od żony (mimo, że mam swój, na siebie
    zarejestrowany)
    - no i czy mogę tak zrobić ?

    Pozdrawiam, PWS

  • 4. Data: 2003-03-11 15:59:52
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "PWS" <i...@g...poznan.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ja miałaby brzmieć taka umowa użyczenia? Czy ktoś ma gotowy wzór ?
    > Ja chcę użyczać samochód od żony (mimo, że mam swój, na siebie

    http://www.portal.pila.pl/firma/umowy/uzyczenia.htm
    Agata