  • 1. Data: 2003-03-06 11:22:42
    Temat: Re: kupno i sprzedaż mieszkania, proszę o pomoc..
    Od: "Yennifer" <y...@p...gazeta.pl>

    Sprzedajemy własne mieszkanie i kupujemy inne większe. Czy ktoś orientuje
    > się jak w takim układzie wygląda sprawa podatku, ile wynosi, e.t.c.?
    > Mieszkanie, które sprzedajemy jest mieszkaniem spółdzielczo własnościowym
    > należącym właściwie do mojego męża, to znaczy mieszkał on tu jeszcze za
    > czasów kawalerskich i jest właścicielem ponad 10 lat. Natomiast
    mieszkanie,
    > które mamy zamiar kupić jest większe, a co za tym idzie droższe.
    > Z jakimi innymi kosztami musimy się liczyć?
    > pozdrawiam Znajdzia

    IMHO - lepiej już zamienić mieszkania - wtedy podatek płacony jest jedynie
    od różnicy wartości mieszkań

    --
    pozdr.

    --
    pozdr.
    Yenn

  • 2. Data: 2003-03-06 14:25:09
    Od: "Eliza" <e...@l...pl>

    A czy nie jest tak, że jesli w mieszkaniu sie mieszka powyżej 5 lat to nie
    trzeba płacić podatku od sprzedaży.

  • 3. Data: 2003-03-06 14:25:29
    Od: "Yennifer" <y...@p...gazeta.pl>

    > A czy nie jest tak, że jesli w mieszkaniu sie mieszka powyżej 5 lat to nie
    > trzeba płacić podatku od sprzedaży.

    ------
    Inaczej - jezeli mieszkasz ponizej 5 lat - to płacisz zryczltowany 10%
    podatek
    A ja mówie o podatku od czynności cywilno prawnych

    --
    pozdr.
    Yenn

  • 4. Data: 2003-03-06 14:59:26
    Od: "Znajdzicha" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Yennifer" <y...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > IMHO - lepiej już zamienić mieszkania - wtedy podatek płacony jest jedynie
    > od różnicy wartości mieszkań
    tak, tak, tylko, ze nie tak łatwo jest zamienić mieszkanie, obie strony
    muszą być jednocześnie zadowolone...

  • 5. Data: 2003-03-06 15:00:58
    Od: "Znajdzicha" <r...@o...pl>

    > A ja mówie o podatku od czynności cywilno prawnych

    Chodzi mi o to czy muszę coś zgłaszać do US?

  • 6. Data: 2003-03-07 13:08:52
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Eliza" <e...@l...pl> napisał w wiadomości
    > A czy nie jest tak, że jesli w mieszkaniu sie mieszka powyżej 5 lat to nie
    > trzeba płacić podatku od sprzedaży.

    Od sprzedzy siene placi.

    Placi sie dochodowy jesli rzecz jest uzywana - dla mieszkania to wlasnie 5
    lat.
    i "natenczas" dochodowy jest "zryczaltowany" i wynosi 10% ceny

    Boguslaw