  • 1. Data: 2003-03-06 09:49:44
    Temat: Zdrowotne a wnajniższe wynagrodzenie - 1/4 etatu ( 200 zł brutto )
    Od: r...@p...onet.pl

    Czy w roku 2003 zmieniły się przepisy odnośnie wpłat zaliczek na ubezpieczenie
    zdrowotne jeśli nie wychodzi podatek do zapłaty. Co się dzieje z 0,25% składki
    które wszyscy musimy płacić.
    Pracownik zatrudniony na umowę o pracę 1/4 etetu - 200 zł brutto
    U mnie wychodzi tak:
    emerytalne 19,52
    rentowe 13,00
    chorobowe 4,90
    wypadkowe 3,86 ( 1,93% )
    koszty uzyskania przychodu 99,96
    zaliczka 0,00
    zdrowotne 0,00 ?
    do wypłaty 162,58
    Proszę napiszcie czy ja dobrze liczę czy może coś nie jest tak

  • 2. Data: 2003-03-06 12:15:54
    Od: "Biedrona" <b...@o...pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]
    :
    minus 0,25 składki zdrowotnej

    czyli na rączkę 158,52 zeta

  • 3. Data: 2003-03-06 13:34:04
    Od: "Enope" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Biedrona" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > składki
    > : które wszyscy musimy płacić.
    > : Pracownik zatrudniony na umowę o pracę 1/4 etetu - 200 zł brutto

    Ma byc taj jak powyzej ci wyszlo.
    zaliczka 0.00
    zdrowotne 0.00
    do wyplaty 162.85

  • 4. Data: 2003-03-06 13:45:31
    Od: "Enope" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Enope" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Biedrona" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    Ma byc tak jak powyzej ci wyszlo.
    zaliczka 0.00
    zdrowotne 0.00
    do wyplaty 162.58

  • 5. Data: 2003-03-06 14:32:08
    Od: "Biedrona" <b...@o...pl>

    : Ma byc tak jak powyzej ci wyszlo.
    : zaliczka 0.00
    : zdrowotne 0.00
    : do wyplaty 162.58
    :
    :

    możesz podać podstawę prawną

  • 6. Data: 2003-03-06 16:57:42
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Biedrona" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    w odpowiedzi na:

    > Ma byc tak jak powyzej ci wyszlo.
    > zaliczka 0.00
    > zdrowotne 0.00
    > do wyplaty 162.58

    napisał
    > możesz podać podstawę prawną

    i przeważyło szalę.

    Obserwuję na grupie częste używanie terminu "składka na ubezpieczenie
    zdrowotne w wysokość 0.25% odliczana bezpośrednio od dochodu ubezpieczonego"
    a przecież NIE MA czegoś takiego !
    Funkcjonuje to na takiej samej zasadzie jak "dochód zwolniony od podatku" bo
    wg skali podatkowej podatek od tego dochodu wynosi zero zł i w wielu
    przypadkach wprowadza "śmiertelników" w błąd.

    A przecież zasada jest prosta.
    1. Od dochodu odejmujemy ubezpieczenie zdrowotne w wysokości 8% podstawy,
    chyba, że nie starcza obliczonej zaliczki na podatek, to wtedy zdrowotne
    ograniczamy do wysokości zaliczki.
    2. Obliczoną zaliczkę na podatek dochodowy pomniejszamy o 7,75% podstawy
    ubezpieczenia zdrowotnego ( jest to kwota składek na ubezpieczenie zdrowotne
    podlegająca odliczeniu ), i po zaokrągleniu, otrzymujemy zaliczkę podatku do
    potrącenia z dochodu.
    Kwoty ubezpieczenia zdrowotnego ( "8%" i "7,75%" ) umieszczamy na
    kartotekach pracowniczych, PIT-4 i PIT-11.
    Kwoty zdrowotnego "0,25%" nigdzie nie występują, to po co to liczyć ?

    Niniejszym protestuję przeciwko używaniu powyższego określenia na grupie !!!

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 7. Data: 2003-03-07 07:42:21
    Od: "Biedrona" <b...@o...pl>

    : Niniejszym protestuję przeciwko używaniu powyższego określenia na grupie
    !!!

    Ty sobie protestuj a ja dalej szukam podstawy prawnej !!!

  • 8. Data: 2003-03-07 08:27:18
    Od: "Biedrona" <b...@o...pl>

    już mam

    Dz.U.97.28.153 ze zmianami na dzień 2003-01-08

    Art. 19. (109) Składka na ubezpieczenie zdrowotne wynosi 8% podstawy wymiaru
    składki, z zastrzeżeniem art. 20, 22a i 169g.

    Art. 30. 1. (169) Kwota składki na powszechne ubezpieczenie zdrowotne w
    wysokości 7,75% podstawy wymiaru podlega odliczeniu:
    1) od podatku dochodowego od osób fizycznych - na zasadach określonych w
    ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.
    U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, Nr 22, poz. 270, Nr 60, poz. 703, Nr 70, poz.
    816, Nr 104, poz. 1104, Nr 117, poz. 1228 i Nr 122, poz. 1324 oraz z 2001 r.
    Nr 4, poz. 27, Nr 8, poz. 64, Nr 52, poz. 539, Nr 73, poz. 764 i Nr 74, poz.
    784),
    2) od zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu dochodów osiąganych
    przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą oraz
    przez osoby duchowne - na zasadach określonych w ustawie z dnia 20 listopada
    1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów
    osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U. Nr 144, poz. 930, z 2000 r. Nr 104,
    poz. 1104 i Nr 122, poz. 1324 oraz z 2001 r. Nr 74, poz. 784).
    2. (170) (skreślony).
    3. (171) Odliczenia, o których mowa w ust. 1, nie mogą spowodować
    zmniejszenia dochodów jednostek samorządu terytorialnego.

    Art. 22a. (131) 1. W przypadku gdy składka na ubezpieczenie zdrowotne
    obliczona przez płatnika, o którym mowa w art. 24 ust. 1-8, zgodnie z
    przepisami art. 19-22, jest wyższa od zaliczki na podatek dochodowy od osób
    fizycznych obliczonej przez tego płatnika zgodnie z przepisami ustawy, o
    której mowa w art. 30 ust. 1, składkę obliczoną za poszczególne miesiące
    obniża się do wysokości tej zaliczki.

  • 9. Data: 2003-03-08 03:52:15
    Temat: Re: Zdrowotne
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > 3. (171) Odliczenia, o których mowa w ust. 1, nie mogą spowodować
    > zmniejszenia dochodów jednostek samorządu terytorialnego.

    Jak Państwo interpretujecie ten zapis ?
    Moje pytanie wynika z zasłyszanej gdzieś i być może mylnej informacji, że
    m.in. PIT w przyszłości ma być dochodem samorządów terytorialnych.
    Andrzej.

  • 10. Data: 2003-03-08 15:07:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Mar 2003, Andrzej R. wrote:

> [...]
    >+ Moje pytanie wynika z zasłyszanej gdzieś i być może mylnej informacji,
    >+ że m.in. PIT w przyszłości ma być dochodem samorządów terytorialnych.

    Mogłeś zasłyszeć od samego min. Kołodki, bo przynajmniej
    AFAIR tak przez radio mówił.
    Ale to ma być *część* PIT. I ja zapis interpretuję optymistycznie,
    tj. że odliczenie powinno obciążać część PIT przypadającą
    na rzecz Skarbu Państwa. Co nie znaczy że nie da się inaczej
    zinterpretować :<

    pzdr, Gotfryd