  • 1. Data: 2008-06-19 14:08:03
    Temat: Pozyczka od rodziny - szybki jej zwrot a PCC
    Od: "Muchomor" <much<antispam>6@gazeta.pl>

    Witam!
    Mam taka sytuacje, ze pozyczylem od rodzicow sume ponad limit i wymaga to
    zgloszenia (przelew poszedl), jednak okazalo sie, ze te pieniadze nie sa mi
    juz potrzebne i moge je zwrocic. Czy w takiej sytuacji mimo wyszstko nalezy
    zglosci to do US, czy mozna to potraktowac jako wycofanie sie z umowy
    pozyczki... Jeszcze nie uplynelo 10 dni od faktu przelewu. Bede wdzieczny za
    sugestie.
    Pozdr.
    Much

  • 2. Data: 2008-06-19 15:45:25
    Temat: Re: Pozyczka od rodziny - szybki jej zwrot a PCC
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > pozyczki... Jeszcze nie uplynelo 10 dni od faktu przelewu. Bede wdzieczny za

    A nie lepiej potraktować to jako darowiznę? Zaoszczędzisz te 2% jak dopełnisz
    formalności :)

    Z ciekawości: co to znaczy "pożyczyłem ponad limit"? O jakim limicie mówisz?

  • 3. Data: 2008-06-19 16:04:15
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    s...@a...pl wrote:
    > Z ciekawości: co to znaczy "pożyczyłem ponad limit"? O jakim limicie
    > mówisz?

    zpewne 1000 pln (pcc)

    --
    bartek

  • 4. Data: 2008-06-19 18:47:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Muchomor <much wrote:
    > Witam!
    > Mam taka sytuacje, ze pozyczylem od rodzicow sume ponad limit

    Ile?

  • 5. Data: 2008-06-20 08:44:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    bokomaru pisze:

    > zpewne 1000 pln (pcc)

    W przypadku pożyczki nie ma limitu 1000zł, ten dotyczy tylko
    sprzedaży ruchomości.

    L.

  • 6. Data: 2008-06-20 14:58:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > W przypadku pożyczki nie ma limitu 1000zł, ten dotyczy tylko sprzedaży
    > ruchomości.
    >
    > L.

    ???

  • 7. Data: 2008-06-23 10:52:05
    Od: "Muchomor" <much<antispam>6@gazeta.pl>

    Tu chodzo o pozyczke w pierwszej grupie ponad 10 000, PCC wynosi 0 zl, ale
    pytanie, czy musze zglaszac, jezeli oddalem te pieniadze zanim uplynal
    termin obowiazku zgloszenia...

  • 8. Data: 2008-06-23 14:33:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Muchomor <much wrote:
    > Tu chodzo o pozyczke w pierwszej grupie ponad 10 000, PCC wynosi 0 zl, ale
    > pytanie, czy musze zglaszac, jezeli oddalem te pieniadze zanim uplynal
    > termin obowiazku zgloszenia...

    Nie ma takiego zwolnienia jak "zwrot przed upływem terminu zgłoszenia"

  • 9. Data: 2008-06-23 14:36:06
    Od: <s...@a...pl>

    > Tu chodzo o pozyczke w pierwszej grupie ponad 10 000, PCC wynosi 0 zl, ale
    > pytanie, czy musze zglaszac, jezeli oddalem te pieniadze zanim uplynal termin
    > obowiazku zgloszenia...

    Jeśli jesteś pewny że PCC wynosi 0, to nie musisz. Wnioskuję bowiem że
    "podpadasz" pod art. 9.10. ustawy PCC

    Wydaje mi sie jednak że taka pożczyka będzie skutkowała PCC, bowiem limit I
    grupie wynosi 9637zł (art. 9.1. ustawy o spadkach).

  • 10. Data: 2008-06-23 14:48:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s...@a...pl wrote:

> [...]
    >
    > Wydaje mi sie jednak że taka pożczyka będzie skutkowała PCC, bowiem
    > limit I grupie wynosi 9637zł (art. 9.1. ustawy o spadkach).

    nie skutkuje pod warunkiem zgłoszenia i oczywiscie "nie gotówką".